PKP Intercity otworzyło oferty złożone w postępowaniu na nowe hybrydy. Zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT) to pierwsza tego rodzaju transakcja w historii Spółki, która dotychczas korzystała wyłącznie z zespołów trakcyjnych zasilanych energią elektryczną. Ofertę złożył pojedynczy wykonawca.
PKP Intercity inwestuje w hybrydy
W grudniu polski przewoźnik rozpoczął proces przetargowy na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Teraz PKP Intercity otworzył ofertę na nowe hybrydy, która została złożona przez jednego wykonawcę, firmę Newag z Nowego Sącza.
Czytaj też: Wzrost gospodarczy w Europie w 2023 roku. Za Bugiem na zielono
Oferta nowosądeckiego producenta opiewa na kwotę 3 364 819 857,00 zł brutto. Wkrótce rozpocznie się etap analizy i oceny tej oferty. Wiemy już jednak, że mieści się ona w ramach finansowych przewidzianych przez przewoźnika. Na realizację tego projektu PKP Intercity przeznaczyło bowiem kwotę 3 367 324 506,00 zł brutto.
Sukcesywnie realizujemy strategię taborową, w ramach której do 2030 roku wszystkie pojazdy w naszym parku taborowym będą nowe lub zmodernizowane. Kolejnym krokiem w jej realizacji jest zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych, które będą dostosowane do prędkości co najmniej 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h podczas jazdy z wykorzystaniem napędu spalinowego – wyjaśnia Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
Otworzyliśmy oferty na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych! 💼 To kolejny krok w modernizacji naszej floty – do tej pory zespoły trakcyjne zasilane były jedynie energią elektryczną. Więcej: https://t.co/1O3dUGRhhk pic.twitter.com/DUKHwRDmfV
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) March 27, 2024
Nowoczesne pociągi hybrydowe
Nowe hybrydowe zespoły trakcyjne przewidują miejsce dla co najmniej 178 osób, w tym 154 w klasie drugiej, a 20 w klasie pierwszej. Ponadto, pojazdy zostaną wyposażone w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów, oraz w co najmniej 8 stojaków na rowery. Pasażerowie podróżujący nowymi zespołami trakcyjnymi będą mieli możliwość korzystania z usług gastronomicznych oferowanych przez automaty vendingowe.
Czytaj też: W pociągu nie ma Warsu? Nie szkodzi! Intercity zamontuje automaty z przekąskami
System bezpieczeństwa ETCS będzie gwarantował bezpieczną eksploatację zespołów trakcyjnych. Dodatkowe wyposażenie podnoszące poziom bezpieczeństwa pojazdów obejmie systemy diagnostyki pokładowej, monitoringu wizyjnego oraz przeciwpożarowy system alarmowy. Pojazdy zostaną wyposażone w nadajniki GPS oraz system monitorujący zużycie paliwa i liczniki energii. W skład ich wyposażenia wchodzić będą również silniki spalinowe spełniające najnowsze normy emisji spalin.
Narodowy przewoźnik otrzyma pierwszą jednostkę po upływie 30 miesięcy od podpisania umowy z producentem. Zgodnie z warunkami zamówienia, wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia usług utrzymania pojazdów przez okres 10 lat eksploatacji, przy współpracy z pracownikami przewoźnika.
To im Intercity zleci naprawy wagonów. Wszystko zostaje w rodzinie?