KolejowyTransport

PKP Intercity kupuje hybrydy! Do przewoźnika trafi 35 zespołów 

Narodowy przewoźnik otrzyma pierwszą jednostkę po upływie 30 miesięcy od podpisania umowy

PKP Intercity otworzyło oferty złożone w postępowaniu na nowe hybrydy. Zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT) to pierwsza tego rodzaju transakcja w historii Spółki, która dotychczas korzystała wyłącznie z zespołów trakcyjnych zasilanych energią elektryczną. Ofertę złożył pojedynczy wykonawca.

PKP Intercity inwestuje w hybrydy

W grudniu polski przewoźnik rozpoczął proces przetargowy na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Teraz PKP Intercity otworzył ofertę na nowe hybrydy, która została złożona przez jednego wykonawcę, firmę Newag z Nowego Sącza.

Czytaj też: Wzrost gospodarczy w Europie w 2023 roku. Za Bugiem na zielono

Oferta nowosądeckiego producenta opiewa na kwotę 3 364 819 857,00 zł brutto. Wkrótce rozpocznie się etap analizy i oceny tej oferty. Wiemy już jednak, że mieści się ona w ramach finansowych przewidzianych przez przewoźnika. Na realizację tego projektu PKP Intercity przeznaczyło bowiem kwotę 3 367 324 506,00 zł brutto.

Sukcesywnie realizujemy strategię taborową, w ramach której do 2030 roku wszystkie pojazdy w naszym parku taborowym będą nowe lub zmodernizowane. Kolejnym krokiem w jej realizacji jest zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych, które będą dostosowane do prędkości co najmniej 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h podczas jazdy z wykorzystaniem napędu spalinowego – wyjaśnia Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Nowoczesne pociągi hybrydowe

Nowe hybrydowe zespoły trakcyjne przewidują miejsce dla co najmniej 178 osób, w tym 154 w klasie drugiej, a 20 w klasie pierwszej. Ponadto, pojazdy zostaną wyposażone w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów, oraz w co najmniej 8 stojaków na rowery. Pasażerowie podróżujący nowymi zespołami trakcyjnymi będą mieli możliwość korzystania z usług gastronomicznych oferowanych przez automaty vendingowe.

Czytaj też: W pociągu nie ma Warsu? Nie szkodzi! Intercity zamontuje automaty z przekąskami 

System bezpieczeństwa ETCS będzie gwarantował bezpieczną eksploatację zespołów trakcyjnych. Dodatkowe wyposażenie podnoszące poziom bezpieczeństwa pojazdów obejmie systemy diagnostyki pokładowej, monitoringu wizyjnego oraz przeciwpożarowy system alarmowy. Pojazdy zostaną wyposażone w nadajniki GPS oraz system monitorujący zużycie paliwa i liczniki energii. W skład ich wyposażenia wchodzić będą również silniki spalinowe spełniające najnowsze normy emisji spalin.

Narodowy przewoźnik otrzyma pierwszą jednostkę po upływie 30 miesięcy od podpisania umowy z producentem. Zgodnie z warunkami zamówienia, wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia usług utrzymania pojazdów przez okres 10 lat eksploatacji, przy współpracy z pracownikami przewoźnika.

To im Intercity zleci naprawy wagonów. Wszystko zostaje w rodzinie?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button