KolejowyTransport

To im Intercity zleci naprawy wagonów. Wszystko zostaje w rodzinie?

Prace konserwacyjne na poziomie P4 i P3 będą obejmować 34 różne typy wagonów

PKP Intercity zleci firmie PKP Intercity Remtrak, należącej do jego grupy kapitałowej, zadanie naprawy P4 oraz przeglądów P3 aż 450 wagonów przewoźnika. Całkowity koszt projektu wynosi 401 411 135,91 zł brutto. Prace konserwacyjne będą realizowane w zakładach naprawczych znajdujących się w Idzikowicach, Warszawie i Opolu.

Intercity zleci naprawy wagonów PKP Intercity Remtrak

Na początku roku PKP Intercity planowało przeprowadzić badanie rynku w celu oceny potencjału zakładów naprawczych i producentów taboru, oraz w celu ustalenia wartości projektu. Jak przekazał przewoźnik, żadna z firm zajmujących się konserwacją wagonów nie odpowiedziała na zapytania informacyjne. W związku z tym, PKP Intercity zleci naprawy wagonów na poziomie P4 oraz przeglądy na poziomie P3 firmie PKP Intercity Remtrak.

Systematycznie rośnie liczba zleceń, które PKP Intercity Remtrak wykonuje dla nas. W latach 2015-2023 spółka zrealizowała aż 5 634 zlecenia, z czego 885 w 2021 roku, 913 w 2022 roku i 1 004 w 2023 roku. Od 2021 roku Remtrak prowadzi również modernizacje wagonów na poziomie P5 a od 2022 roku naprawy lokomotyw na poziomie P4 – mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Czytaj też: W pociągu nie ma Warsu? Nie szkodzi! Intercity zamontuje automaty z przekąskami 

W ostatnich latach prowadzono prace modernizacyjne w zakładach PKP Intercity Remtrak, przygotowując je do realizacji tego typu zadań. Prace konserwacyjne na poziomie P4 i P3 będą obejmować 34 różne typy wagonów, w tym:

  • wagony COMBO;
  • wagony pierwszej klasy z przedziałami;
  • wagony drugiej klasy z przedziałami;
  • wagony drugiej klasy bez przedziałów;
  • wagony drugiej klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami;
  • wagony drugiej klasy bez przedziałów z miejscami na rowery;
  • wagony restauracyjne;
  • wagony sypialne;
  • kuszetki.

PKP Intercity podpisała umowy o wartości ponad 11 mld zł brutto

Do tej pory spółka PKP Intercity podpisała umowy inwestycyjne o łącznej wartości przekraczającej 11 mld zł brutto. W ramach tych inwestycji zmodernizowano ponad 900 wagonów, 167 lokomotyw oraz 14 pojazdów typu ezt. Ponadto, spółka nabyła 81 nowych wagonów, 43 nowe lokomotywy oraz 12 nowych pojazdów typu ezt.

Dodatkowo, na początek drugiego kwartału zaplanowano podpisanie umowy z poznańską firmą H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych na modernizację 50 wagonów typu COMBO. Wartość kontraktu to 461 mln zł brutto.

Czytaj też: Ożywienie w polskim przemyśle przyspiesza. Stagnacja to przeszłość

Intercity posiada łącznie 2059 wagonów, z których 265 może osiągać prędkość 200 km/h. Wagony są poddawane konserwacji w ramach rutynowych przeglądów i napraw oraz procesu modernizacji na poziomach od P1 do P5. Nie przewiduje się wycofania żadnego z wagonów do 200 km/h z eksploatacji. Jeśli chodzi o wagony dostosowane do prędkości 160 km/h, kilkaset z nich jest aktualnie poddawanych modernizacji oraz rutynowym przeglądom i naprawom na poziomach od P1 do P5. Zaledwie 92 wagony zostaną wycofane ze służby.

Duża inwestycja Intercity w Lublinie. Co powstanie przy tamtejszym dworcu?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button