E-commerce

Najpopularniejsza polska platforma e-commerce publikuje wyniki za III kwartał

Allegro publikuje wyniki za III kwartał i informuje, że podtrzymano prognozy wyników finansowych za obecny rok. W listopadzie odnotowano spowolnienie względem października. 

Allegro publikuje wyniki za III kwartał

Grupa Allegro opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku. Operator w analizowanym okresie odnotował 13,8 mln aktywnych kupujących (o 400 tys. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku). Obecnie za główny kierunek rozwoju wyznaczono Allegro Pay. Zdaniem spółki w projekcie tym tkwi spory potencjał, w III kwartale bieżącego roku wartość pożyczek Allegro Pay wyniosła 1,4 mld zł (wzrost o 150% względem tego samego okresu 2021 roku).

Zobacz także: Allegro szykuje zmiany. Naliczane będą kolejne opłaty

Grupa chce skupić się również na rozwoju sprzedaży poza Polską, w tym w Grupie Mall. W najbliższym czasie ma ruszyć platforma marketplace zorientowana na rynek czeski, gdzie będą pojawiały się również oferty firm trzecich. Przejęcie Mall Group i WEIDO w ostatnich miesiącach postrzegane było jako błąd ze względu na wysokie zobowiązania finansowe (Więcej: Allegro przejmuje platformę Mall. Inwestycja wyniosła aż 881 mln euro).

Zobacz także: Inflacja w Polsce spadła! GUS opublikował najnowszy szacunek za listopad

Prognozy i rozwój na rynku polskim

Jak podaje Allegro, w 2022 roku na poziomie skonsolidowanym GMV (skonsolidowana wartość sprzedanych produktów) powinna zwiększyć się o 22-24%, natomiast przychody grupy o 67-71%. Oczekuje się, że skorygowana EBITDA grupy wzrośnie o 2-6%. Planowane są także nakłady inwestycyjne na poziomie 720-800 mln zł.

Ważnym elementem rozwoju największej polskiej platformy e-commerce są automaty paczkowe. Spółka podała, że w większości udało się zrealizować plan zainstalowania urządzeń w wybranych punktach w kraju. Tylko w IV kwartale roku ma zostać uruchomionych 700 dodatkowych urządzeń. W skład sieci logistycznej wchodzi obecnie 2.100 zainstalowanych automatów paczkowych (Więcek: Allegro dynamicznie rozwija sieć automatów paczkowych. Zielony automat Allegro One Box z numerem “2000 & one” stanął w Warszawie oraz Allegro wprowadza dostawy tego samego dnia do automatów One Box). W 2023 roku zostaną podjęte działania zwiększające rentowność pakietu SMART.

Cushman & Wakefield: polski rynek re-commerce wart jest nawet 6 mld zł!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button