PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Ulalala jak one wyglądają! Intercity odebrało kolejne zmodernizowane wagony

Wagony po modernizacji mogą jeździć z prędkością 160 km/h

PKP Intercity odebrało kolejne zmodernizowane wagony. Do floty przewoźnika trafiło aż 60 spośród 90 wagonów. Prace modernizacyjne zostały zrealizowane przez firmę H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w ramach kontraktu z 2022 roku o łącznej wartości prawie 495 mln zł brutto. 

Kolejne wagony we flocie Intercity

Dwa lata temu PKP Intercity zawarło umowę z poznańską firmą H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych na przeprowadzenie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 90 wagonów typu 111A i 141A, a także ich kolejnych przeglądów na trzecim poziomie utrzymania. Intercity odebrało właśnie pierwsze zmodernizowane wagony. Do floty przewoźnika trafiło 60 z 90 wagonów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem pozostałe mają zostać odebrane najpóźniej do czwartego kwartału tego roku. Całkowita wartość tego zamówienia to aż 494,8 mln zł brutto.

Kolejne zmodernizowane wagony jakie do nas spływają istotnie przyczynią się do podniesienia komfortu podróży naszymi pociągami. Stale dążymy do tego, by zgodnie z przyjętą strategią inwestycyjną spółki do 2030 roku cały nasz tabor był w pełni nowy lub zmodernizowany a podróż była bezpieczna i wygodna – mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Czytaj też: Intercity na lodzie! Nie dostanie nowoczesnych pociągów

W zmodernizowanych wagonach podróżni mogą korzystać z wygodnych siedzeń, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej, automatycznych drzwi oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Pojazdy wyposażone są w monitoring, a także oznaczenia w alfabecie Braille’a. Wózki jezdne zostały zastąpione nowymi, bardziej cichymi modelami.

PKP Intercity
PKP Intercity

Zawrotna prędkość

Wagony po modernizacji mogą jeździć z prędkością 160 km/h i pełnią rolę wagonów przedziałowych drugiej klasy w ramach pociągów kategorii InterCity (IC). Pierwsze zmodernizowane jednostki zostały odebrane przez spółkę już w sierpniu ubiegłego roku.

Cieszy nas fakt, że nadal pozostajemy jednym z istotnych partnerów PKP Intercity w zakresie odnowy eksploatowanego taboru. Dokładamy wszelkich starań, by maksymalnie skracać terminy dostaw wagonów, by jak najszybciej mogli z nich korzystać podróżni – obecnie wyprzedzamy harmonogram o ponad dwa miesiące – dodaje Marcin Rodek, prezes zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Do tej pory spółka zainwestowała łącznie 11 mld zł brutto w rozwój taboru. Przeprowadzono modernizację ponad 900 wagonów, 167 lokomotyw i 14 pojazdów typu ezt. Ponadto, firma dokonała zakupu 81 nowych wagonów, 43 lokomotyw oraz 12 nowych pojazdów typu ezt. Na początku marca został zakończony przetarg na nabycie 300 nowych wagonów, z możliwością opcji zakupu dodatkowych 150. Za realizację tego projektu, o wartości  4 238 580 000,00 zł brutto (6 357 870 000,00 zł brutto z opcją), odpowiadać będzie właśnie Firma H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

Może i z NEWAGiem nie wyszło, ale dostaną wagony od Cegielskiego. I cyk można ogłaszać sukces

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button