Warszawa kupuje kolejne autobusy miejskie. Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowy z firmami Busnex Poland oraz Solaris. Producenci dostarczą odpowiednio 18 i 12 elektrycznych pojazdów.
Warszawa kupuje kolejne elektryczne autobusy
Zgodnie z podpisaną umową firma Busnex Poland dostarczy 18 autobusów elektrycznych Yutong U12. Termin realizacji tego zamówienia wynosi rok od daty podpisania umowy, jednak ze względu na sprawną produkcję, istnieje szansa na zrealizowanie dostawy jeszcze w tym roku. W przypadku tego modelu Warszawa kupuje autobusy, które już dobrze zna. Od maja ubiegłego roku MZA Warszawa przeprowadzała bowiem testy elektrycznego Yutong U12. W ciągu ponad pół roku prób eksploatacyjnych pojazd przejechał już ponad 70 000 km.
Warszawa nie tylko jest polskim liderem w zakresie inwestycji w zeroemisyjny transport, ale plasuje się także w ścisłej czołówce europejskich stolic pod względem rozwoju elektromobilności. Jeżeli dodamy do tego rozbudowany system komunikacji miejskiej, otrzymamy ambitne wyzwanie, które chętnie podjęliśmy. Już wkrótce Yutong U12 zagości na warszawskich ulicach i potwierdzi swoje wysokie parametry eksploatacyjne w różnorodnych warunkach – powiedział Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.
Yutong U12, o długości 12 metrów, może pomieścić ponad 90 pasażerów, w zależności od konfiguracji. Autobus osiąga nawet 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Nowy pojazd posiada również technologię pozwalającą na 24-godzinny monitoring oraz wielostopniową ochronę baterii.
Czytaj też: Kolejne elektryczne Solarisy już w szczecińskiej flocie
Solarisy też trafią do floty
Stołeczne MZA zawarły również umowę z Solaris Bus & Coach dotyczącą dostawy 12 autobusów elektrycznych Urbino 12 electric. Dotychczas Solaris dostarczył do Stolicy już 152 autobusy elektryczne. Firma obecnie realizuje także grudniowy kontrakt na dostawę 12 przegubowych autobusów Urbino 18 electric. Warszawa może pochwalić się jedną z największych flot autobusów elektrycznych w Europie. Obecnie po ulicach Warszawy kursują 152 autobusy marki Solaris i stanowią one znaczną większość e-busów w mieście. Realizacja najnowszego zamówienia nastąpi w ciągu roku od podpisania umowy.
Czytaj też: Ekologia może uratować globalną gospodarkę
Sam Urbino 12 electric stanowi flagowy i najbardziej popularny autobus bateryjny tego producenta. Każdy z zamówionych pojazdów zostanie wyposażony w silnik elektryczny, który będzie zasilany bateriami Solaris High Energy. Ładowanie autobusów będzie możliwe na dwa różne sposoby – w zajezdniach za pomocą tradycyjnego złącza plug-in oraz poprzez pantografy zainstalowane na trasach.
Znajdziesz nas w Google NewsRekordowe zamówienie Solaris! Wiemy gdzie trafią ich trolejbusy