Hiszpańskie koleje Renfe odebrały pierwsze szybkie pociągi Avril. Producent maszyn Talgo dostarczył je… z trzyletnim opóźnieniem. Pierwsze jednostki wyjadą na standardową trasę w maju. Z kolei z powodu problemów z uzyskaniem pozwolenia na eksploatację we Francji, nowe pociągi wyjadą na tę trasę najwcześniej pod koniec roku.
Szybkie pociągi Avril dotarły do Hiszpanii
Hiszpański przewoźnik kolejowy Renfe odebrał od producenta Talgo pierwsze szybkie pociągi Avril. Dostawa nowych maszyn miała ponad trzyletnie opóźnienie. Nowe jednostki mają być zdolne do podróży po różnych rozstawach szyn. Nowe pociągi mają już za sobą ponad 300 tysięcy przejechanych kilometrów w ramach testów. Na standardową trasę wyjadą już w przyszłym miesiącu.
Ponad 200 naszych pracowników pracuje obecnie nad wprowadzeniem tych pociągów do ruchu – poinformowało Renfe.
Czytaj też: Duńska kolej gotowa na szybkie pociągi! Ale nie ma pociągów
Nowe jednostki mają pojemność do 581 pasażerów. Skład składa się z dwunastu wagonów, ma 200 metrów długości i jest całkowicie niskopodłogowy, bez żadnych schodów wewnątrz.
Renfe planuje wykorzystać nowe jednostki na trasie z Barcelony do Paryża. Jednak już teraz jest jasne, że z powodu problemów z uzyskaniem pozwolenia na eksploatację we Francji, nowe pociągi wyjadą na tę trasę najwcześniej pod koniec roku.
Talgo entrega los primeros Avril, el tren de muy alta velocidad más avanzado, tras la finalización de la formación de maquinistas y las últimas pruebas de fiabilidad y rodaje en vía.
🔴300.000 km recorridos en múltiples líneas
🔴200 personas de más de 10 organizaciones al… pic.twitter.com/HXkiRvC6Jz— Talgo (@TalgoGroup) April 12, 2024
Pociągi są przystosowane do różnych rozstawów szyn
Pociągi są przystosowane do obu rozstawów szyn obowiązujących w Hiszpanii: szerokiego na tradycyjnych trasach o szerokości 1668 mm oraz standardowego na trasach dużych prędkości o szerokości 1435 mm. Skład jest wyposażony w urządzenia umożliwiające szybką zmianę rozstawu szyn. Według producenta umożliwi to połączenie Madrytu z innymi miastami na północy kraju, gdzie obecnie stosowane są tylko szerokie tory. Pociągi mogą osiągnąć prędkość do 360 km/h.
Czytaj też: Hiszpania motorem wzrostu strefy euro? Jeszcze jak!
Renfe dotychczas odebrało dziesięć jednostek, a kolejnych dwadzieścia zostanie stopniowo wprowadzonych do eksploatacji. Maszyny będą kursować również na trasach z Madrytu na północ kraju. Producent dostarczył je z trzyletnim opóźnieniem i do tej pory otrzymał już łącznie 166 milionów euro kary za opóźnienia.
Znajdziesz nas w Google NewsJakie konsekwencje ma różny rozstaw torów w Polsce i w Europie?