Lotnisko w Zurychu wydłuży pasy startowe. Port lotniczy wyda na ten cel ponad 1,1 mld zł. Władze lotniska podkreśliły, że inwestycja co prawda nie zwiększy przepustowości, ale znacząco zwiększy bezpieczeństwo startów i lądowań, niezależnie od warunków pogodowych czy wielkości maszyn. Może jednak minąć kilka lat, zanim szwajcarski rząd federalny zatwierdzi przedłużenie pasów.
Lotnisko w Zurychu wydłuży pasy startowe
Mieszkańcy Zurychu zatwierdzili w referendum plany dotyczące przedłużenia dwóch z trzech pasów startowych na tamtejszym lotnisku. Rozpoczęcie budowy projektu planowane jest na 2030 rok. Władze lotniska podkreśliły, że nadal utrzymuje dialog z lokalną społecznością we wszystkich kwestiach związanych z lotniskiem.
Czytaj też: Rusza rozbudowa lotniska w Wiedniu. Będzie jeszcze większe!
Jak informuje Simple Flying, lotnisko w Zurychu przedłuży pasy startowe 28 i 32 o kilkaset metrów. Rozbudowa, w którą holding lotniska jest gotów zainwestować 250 milionów franków szwajcarskich (1,1 mld zł) rozpocznie się dopiero w 2030 roku. Może bowiem minąć kilka lat, zanim szwajcarski rząd federalny zatwierdzi przedłużenie pasów startowych.
Chcielibyśmy podziękować mieszkańcom Zurychu za ich zaufanie i za głosy na rzecz bezpiecznego i stabilnego lotniska – również w przyszłości. Dla nas ważne jest dalsze umocnienie zaufania publicznego – stwierdził Lukas Brosi, dyrektor generalny portu.
✈️ Die vier Hauptargumente für die Pistenverlängerungen
Die Pistenverlängerungen bringen mehr Sicherheit, mehr Pünktlichkeit und mehr Nachtruhe und das bei gleicher Kapazität.
Weitere Informationen findest du auf unserer Website: https://t.co/sWYTToY0Kq pic.twitter.com/20JVlxAAoV
— Zurich Airport (@zrh_airport) February 28, 2024
Większe bezpieczeństwo startów i lądowań
Jak informuje portal Simple Flying, według projektu Pas 32 zostanie przedłużony o 280 metrów, a Pas 28 o 400 metrów, dodając jednocześnie drogi kołowania z obu stron tego ostatniego. Niemniej jednak, władze lotniska podkreśliły, że przedłużenia nie są związane ze zwiększeniem przepustowości, ale zapewnią większe bezpieczeństwo startów i lądowań, niezależnie od warunków pogodowych czy wielkości maszyn.
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Brosi wspomniał, że dyskusje na temat głosowania mieszkańców były także dobrą okazją dla lotniska i jego zarządu do nawiązania kontaktu z lokalną społecznością i omówienia kwestii dotyczących działalności portu.
Nawet po głosowaniu, dialog ze wszystkimi grupami interesariuszy jest i pozostaje ważny. Nadal pracujemy nad wzmocnieniem operacji na lotnisku w Zurychu – dodał.
Arabskie lotnisko zmieniło nazwę. Uhonorowali zmarłego szejka