LotniczyTransport

Fuzji nie będzie! Przewoźnik nawet nie składa apelacji, bo i tak nie zdążą

Obie linie lotnicze będą nadal funkcjonować jako niezależne podmioty

Przewoźnik JetBlue oficjalnie unieważnił umowę o fuzji ze Spirit Airlines. Mimo że obie linie lotnicze planowały złożyć apelację w związku z decyzją blokującą połączenie, fuzja JetBlue i Spirit Airlines została anulowana.

Fuzja JetBlue i Spirit Airlines anulowana

Fuzja JetBlue i Spirit Airlines została anulowana z powodu małej szansy na spełnienie terminu i uzyskanie aprobaty regulacyjnej do lipca 2024 roku. Zgodnie z oświadczeniem JetBlue, umowa o połączeniu z lipca 2022 roku wymagała zamknięcia transakcji do 24 lipca 2024 roku. Jednak warunki zamknięcia, w tym zgoda regulacyjna, były mało prawdopodobne do spełnienia przed terminem, zwłaszcza po tym, jak Departament Sprawiedliwości (DOJ) wygrał w styczniu sprawę blokującą fuzję.

Jak informuje Simple Flying, obie linie lotnicze będą nadal funkcjonować jako niezależne podmioty. Opłata za zerwanie umowy o połączeniu wyniesie 69 milionów dolarów, a wypowiedzenie umowy obejmuje również planowane wycofanie się z aktywów Spirit Airlines na różnych lotniskach, w tym na lotnisku LaGuardia w Nowym Jorku (LGA).

Czytaj też: Fuzja koreańskich linii zatwierdzona! Powstanie prawdziwy gigant

Joanna Geraghty, nowa dyrektor generalna JetBlue, stanowczo stwierdziła, że warto było dążyć do fuzji, ponieważ stworzyłaby ona konkurencję niskich cen i wysokiej wartości dla czterech największych przewoźników w Stanach Zjednoczonych, a mianowicie American Airlines, Delta Air Lines, Southwest Airlines i United Airlines.

Jesteśmy dumni z pracy, którą wykonaliśmy z firmą Spirit, aby przedstawić wizję wyzwania dla obecnej sytuacji, ale z uwagi na trudności związane z zamknięciem transakcji, zdecydowaliśmy wspólnie, że dla interesów obu linii lotniczych lepiej będzie, gdy będą one działać niezależnie – stwierdziła.

Fuzja skutkowałaby wyższymi opłatami i mniejszym wyborem?

Ted Christie, prezes i dyrektor generalny Spirit Airlines, podkreślił, że obie linie lotnicze miałyby trudności ze spełnieniem określonego terminu, powołując się na przeszkody regulacyjne. Choć Christie powiedział, że niskokosztowy przewoźnik jest rozczarowany, Spirit Airlines nadal ma pewność co do swojej zdolności do funkcjonowania jako niezależna linia lotnicza.

Jak informuje Simple Flying, kiedy Sąd Okręgowy Stanów Zjednoczonych dla Dystryktu Massachusetts zablokował fuzję w styczniu 2024 roku, Departament Sprawiedliwości podkreślił, że sąd uznał fuzję za antykonkurencyjną.

Czytaj też: Inflacja w 2023 w Europie spadała. Węgry liderem, a w r*sji jakoś dziwnie niska

Merrick Garland, Prokurator Generalny Stanów Zjednoczonych, stwierdził, że decyzja sądu to zwycięstwo dla milionów podróżnych w całym kraju, ponieważ fuzja skutkowałaby wyższymi opłatami i mniejszym wyborem.

Departament Sprawiedliwości będzie nadal egzekwował antymonopolowe prawa, aby chronić amerykańskich konsumentów. Chciałbym podziękować Dywizji Antymonopolowej za ich doskonałą pracę w tej sprawie – dodał.

Głównym celem JetBlue jest teraz powrót do trwałej rentowności i generowanie wartości dla akcjonariuszy. W przyszłości przewoźnik skoncentruje się na swoich głównych atutach, obejmując pogłębianie swojej sieci w sprawdzonych obszarach i lepsze segmentowanie ofert produktowych przy jednoczesnym osiąganiu oszczędności.

Boeing też już ma dość awarii MAXów i chce przejąć firmę… która za nie odpowiada

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button