Fuzja koreańskich linii Korean Air i Asiana Airlines została zatwierdzona przez Komisję Europejską. W wyniku fuzji powstanie dziesiąty co do wielkości przewoźnik lotniczy.
Fuzja koreańskich linii zatwierdzona przez KE
Linie lotnicze Korean Air otrzymały zgodę od Komisji Europejskiej (KE) na przejęcie konkurencyjnej linii Asiana Airlines. Jednakże fuzja koreańskich linii nadal jest uwarunkowana zobowiązaniami, które mają rozwiać obawy urzędników związane z zakłóceniem konkurencji gospodarczej. KE poinformowała, że Korean Air będzie musiał pozbyć się działu przewozu lotniczego Asiany i przekazać swoje sloty na lotniskach w Barcelonie, Paryżu, Frankfurcie nad Menem i Rzymie konkurentowi T’Way Air.
Te zobowiązania skutecznie rozwiązują nasze obawy i zapewniają uczciwą konkurencję oraz możliwość wyboru dla konsumentów w tej strategicznie ważnej branży – powiedziała komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.
Czytaj też: Koreańczycy to mają pomysły! Nie uwierzysz w co zamieniają stare mundury
Jak informuje portal Zdopravy, zakończenie fuzji nastąpi w momencie, gdy KE zatwierdzi kupca działu przewozu lotniczego Asiany, a T’Way rozpocznie loty na wspomnianych trasach. Decyzja została podjęta po gruntownym dochodzeniu, bowiem obie linie lotnicze mają istotny wpływ na rynek lotniczy w Europejskim Obszarze Gospodarczym.
KE musi zatwierdzać fuzje i przejęcia przedsiębiorstw o obrotach przekraczających określoną wartość i zapobiegać takim połączeniom, które znacząco zakłóciłyby konkurencję gospodarczą w Europejskim Obszarze Gospodarczym lub w jakiejkolwiek jego istotnej części.
#EUMergerControl Commission 🇪🇺 approves the acquisition of Asiana by Korean Air, subject to conditions 👇
🔗➡️https://t.co/ChleCIhJHY pic.twitter.com/DOZ2xUKqqA
— EU Competition (@EU_Competition) February 13, 2024
Przejęcie Asiany to jedyne wyjście
Linie Korean Air ogłosiły zamiar przejęcia Asiany już w 2020 roku. Ten krok został wówczas uznany za stabilizację koreańskiego lotnictwa.
Restrukturyzacja krajowego rynku lotniczego jest nieunikniona, aby zminimalizować wydatki państwa na jego ratowanie – wyjaśnił koreański przewoźnik w oświadczeniu.
Czytaj też: Pierwszy raz w historii Chiny, Japonia i Korea Południowa odpowiadają za mniej niż 20% globalnej populacji
Asiana, która od kilku lat boryka się z deficytem finansowym, należy do koreańskiej grupy przemysłowej Kumho Industrial. Jak informuje portal Zdopravy, po połączeniu obu przewoźników powstanie firma, która liczbą pasażerów znajdzie się w pierwszej dziesiątce największych linii lotniczych na świecie. Asiana ma w swojej flocie 82 samoloty, a Korean Air 170.
Znajdziesz nas w Google News