LotniczyTransport
Gorące newsy

KE zablokowała Niemcom przejęcie włoskich linii!

KE rozpoczęła dogłębne śledztwo w sprawie proponowanego przejęcia

KE odrzuciła wniosek Lufthansy o przejęcie udziałów w ITA Airways. Wstępne śledztwo wskazało, że transakcja może ograniczyć konkurencję gospodarczą.

Przejęcie ITA Airways zablokowane

Komisja Europejska (KE) odrzuciła wniosek Lufthansy o przejęcie 41% udziałów we włoskim przewoźniku państwowym ITA Airways. KE obawia się, że transakcja będzie stanowić zagrożenie dla konkurencji gospodarczej.

Analiza wskazała, że transakcja może ograniczyć konkurencję gospodarczą na rynku usług lotniczych na krótkich i długich trasach. Lufthansa i ITA są silnymi i bliskimi konkurentami w świadczeniu usług lotniczych na określonych trasach do i z Włoch – oświadczyła KE.

Czytaj też: Lufthansa w końcu przejmie Ita Airways? Znamy cenę

Mimo że Lufthansa przedstawiła w styczniu pewne ustępstwa, mające obalić niektóre wstępne obawy Komisji, okazały się one niewystarczające. Jak informuje portal Zdopravy, z tego powodu KE rozpoczęła dogłębne śledztwo w sprawie proponowanego przejęcia. Wyniki zostaną opublikowane najpóźniej w czerwcu.

Rozpoczynając dogłębne śledztwo, chcemy dodatkowo ocenić transakcję i zapewnić, że przejęcie nie ograniczy konkurencji w transporcie oraz że nie doprowadzi do wzrostu cen, mniejszej dostępności czy obniżenia jakości usług lotniczych – wyjaśniła wykonawcza wiceprzewodnicząca KE ds. konkurencji gospodarczej, Margrethe Vestager.

KE kręci nosem

Do tej pory KE stwierdziła, że transakcja może ograniczyć konkurencję na krótkich trasach łączących Włochy z krajami Europy Środkowej, utworzyć lub wzmacniać dominującą pozycję ITA na lotnisku w Mediolanie-Linate, a także ograniczyć konkurencję gospodarczą na kilku długodystansowych trasach między Włochami a USA, Kanadą, Japonią i Indiami.

Jak informuje portal Zdopravy, w odniesieniu do długodystansowych tras między Włochami a Ameryką Północną, KE będzie dodatkowo oceniać, czy działalność ITA, Lufthansy i jej partnerów we wspólnym przedsięwzięciu po fuzji United Airlines i Air Canada powinna być uznana za działalność jednego podmiotu. KE zbada również możliwe negatywne skutki dla tras, na których inne linie lotnicze polegają na dostępie do krajowej sieci i lotów ITA Airways – dodała KE.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

ITA Airways rozpoczęła działalność w 2021 roku jako przedsiębiorstwo państwowe. W roku 2022 odnotowała stratę w wysokości około 486 milionów euro z powodu trwającej pandemii COVID-19 i rosnących kosztów paliwa. Włoski rząd porozumiał się z Lufthansą w sprawie przejęcia 41-procentowego udziału już w czerwcu ubiegłego roku. Niemiecki przewoźnik miał zapłacić 325 milionów euro.

Lufthansa wycofuje Airbusy! Wykryli pęknięcia kadłuba!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button