MorskiTransport

W reakcji na sankcje Maersk dostarczy do Białorusi wyłącznie lekarstwa i żywność

Maersk reaguje na sankcje i ogranicza transport towarów do Białorusi, której zarzuca się wspieranie Rosji w ataku zbrojnym na Ukrainę. Gigant logistyczny dostosowuje się tym samym do regulacji wydanych przez UE. 

Maersk reaguje na sankcje dotyczące Białorusi

W związku z oskarżeniami o wsparcie Rosji w wojnie w Ukrainie sankcje gospodarcze objęły również Białoruś. Nowe postanowienia wymusiły na firmach logistycznych zmianę planów wobec wymiany handlowej. Unia Europejska zarzuca prezydentowi aktywny udział we wspieraniu rosyjskiego agresora. Wobec tego zakazano ok. 70% całego importu, a w kolejnych dniach zawieszono współpracę i programy badawcze.

Maersk poinformował w oficjalnym oświadczeniu, że akceptowane będą tylko rezerwacje na żywność, leki oraz pomoc humanitarną. Dodano również, że przedsiębiorstwo z siedzibą Danii nie będzie mogło przyjmować ani dokonywać płatności na rzecz żadnego banku objętego sankcjami nałożonymi na Rosję, co znacznie utrudni obrót towarami.

Zobacz także: Ceny frachtu skoczyły w rok o 300%

Wstrzymana wymiana handlowa i międzynarodowe rezerwacje kolejowe

W tym tygodniu wszystkie linie kontenerowe zawiesiły dostawy do Rosji. W ciągu kilku dni wymiana handlowa została prawie całkowicie wstrzymana. W komunikacie prasowym można przeczytać, że Maersk podjął decyzję o tymczasowym zawieszeniu międzykontynentalnych rezerwacji kolejowych między Azją a Europą. Podkreślono jednakże, że nie ucierpią ładunki znajdujące się aktualnie w transporcie:

Jeśli masz ładunek aktualnie w tranzycie lub dokonałeś rezerwacji przed ogłoszeniem tego zawieszenia, dołożymy wszelkich starań, aby dostarczyć go do zamierzonego miejsca przeznaczenia na normalnych trasach.

Zobacz także: Maersk zwiększa możliwości transportu na trasie Azja-Europa

A.P. Moller-Marsk A/S znany również jako Maersk jest jedną z największych firm logistycznych na świecie. Jej działalność skupia się wokół transportu towarów i energii. Głównymi segmentami są żegluga kontenerowa oraz działania z nią związane obsługujące m.in. terminale tankowców i transport paliw. Swoje interesy prowadzi na całym świecie, również w Rosji, gdzie posiada 31% udziałów w rosyjskim operatorze Global Ports zarządzającym sześcioma terminalami w Rosji i dwoma w Finlandii.

Maersk zdetronizowany! MSC największym armatorem morskim na świecie

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button