Niemcy zamówiły nowe elektryczne pociągi Mireo. Siedemdziesiąt pięć pociągów zostanie wprowadzonych do ruchu w okolicach Lipska od grudnia 2026 roku. Wartość zamówienia to pięćset milionów euro.
Elektryczne pociągi Mireo za pół miliarda euro
Umowa między organem transportowym (ZVNL) w Saksonii, federalnej prowincji na wschodzie Niemiec, a Siemens Mobility to największe zamówienie na elektryczne pociągi Mireo. Zakup pojazdów był konieczny z powodu zakazu korzystania z silników diesla w tunelu kolejowym w Lipsku.
Jak informuje portal IHO, dodatkowo, zasilane bateriami składy umożliwią integrację 28-tysięcznego miasta Grimma i 24-tysięcznego Döbeln z planowaną siecią kolei Mitteldeutschen S-Bahn 2025plus (MDSB2025plus) bez konieczności elektryfikacji torów kolejowych.
Czytaj też: Elektryki już ich nie zadowalają? Przewoźnik kupi hybrydy
Jak informuje portal IHO, we wnętrzach pociągów pasażerskich, podróżujący będą mieli dostęp do wielofunkcyjnej przestrzeni, sekcji pierwszej klasy ze skórzanymi fotelami, Wi-Fi, gniazd USB, a także opcji ładowania bezprzewodowego przy stołach. System informacyjny na pokładzie w czasie rzeczywistym będzie pokazywał możliwość przesiadek na inne pociągi. W Mireo pojawi się więcej drzwi, ułatwiając szybką wymianę pasażerów w porównaniu z obecnie używanymi składami.
MDSB2025plus powstaje we współpracy z ZVNL, samorządem powiatu Mittelsachsen w Saksonii (ZVMS), Vogtland (ZVV), a także sąsiednimi landami Turyngii i Saksonii-Anhalt. Pociągi Mireo Plus B będą własnością ZVNL poprzez spółkę córkę ZVNL Eisenbahnfahrzeug. Wartość zamówienia wynosi pół miliarda euro.
Transport kolejowy w Niemczech
Kolej w Niemczech odgrywa kluczową rolę w efektywnym i zrównoważonym systemie transportowym. Niemiecki system kolejowy obejmuje szeroką sieć tras, zarówno w miastach, jak i na obszarach wiejskich. Ponadto, niemiecka kolej jest często wykorzystywana do międzynarodowych podróży, dzięki połączeniom z innymi krajami europejskimi.
Czytaj też: Dane z Niemiec rozczarowują! Gospodarka nie może wyjść ze stagnacji
Rząd niemiecki wspiera rozwój transportu kolejowego, inwestując w nowoczesne technologie i infrastrukturę. Programy modernizacyjne koncentrują się na zwiększeniu przepustowości, redukcji emisji CO2 oraz promowaniu ekologicznych form transportu. W ostatnich latach Niemcy skoncentrowały się także na rozwoju kolei wysokich prędkości, umożliwiających szybkie i efektywne podróże między głównymi miastami.
Transport towarowy w Niemczech z dużym spadkiem! Ale jest nadzieja
Jeden komentarz