Morski

Hapag-Lloyd przejmuje 49% udziałów w Grupie Spinelli

Hapag-Lloyd zawarł porozumienie z Grupą Spinelli. Niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się żeglugą kontenerową umacnia swoją pozycję w śródziemnomorskim sektorze portowym. 

Grupa Spinelli podpisała umowę z niemieckim operatorem

Niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne przejmie 49% udziałów we włoskiej Grupie. Rodzina Spinelli pozostanie w posiadaniu większościowego pakietu wynoszącego 51% udziałów.

Grupa Spinelli funkcjonuje we Włoszech od 1963 roku. Zajmuje się przede wszystkim logistyką morską i obsługą kontenerów, w tym ich konserwacją. Oferuje usługi w całym łańcuchu logistycznym kontenerów do linii żeglugowych, m.in. obsługuje terminale portowe, świadczy usługi magazynowania czy naprawy kontenerów. Jak przekazano w informacji prasowej, przewaga konkurencyjna Spinelli opiera się na sile jej sieci i zdolności do efektywnego łączenia klientów z głównymi włoskimi portami.

Dotychczasowa działalność Grupy Spinelli obejmuje obsługę dwóch terminali kontenerowych we Włoszech, w północnej bramie Genui i Salerno w pobliżu Neapolu wraz z powiązaną siecią punktów napraw kontenerów. W ramach przedsiębiorstwa funkcjonuje także 600 ciężarówek zajmujących się przewozem kontenerów. W 2020 roku przychody Grupy Spinelli szacowano na ponad 110 mln euro, z czego połowa pochodziła z działalności transportowej.

Zobacz także: Pride Group Enterprises kupi elektryczne ciężarówki Freightliner

Port Terminal Genoa, należący do Spinelli, obsługuje łącznie siedem usług, z których cztery to regionalne linie europejskie. Salerno Container Terminal, w którym Spinelli posiada 30% obsługuje około 13 usług.

Hapag-Lloyd kontynuuje ekspansję w śródziemnomorskim sektorze portowym 

Niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się żeglugą kontenerową dysponuje aktualnie 253 kontenerowcami i całkowitą zdolnością transportową 1,8 miliona TEU. Działalność niemieckiego giganta skupia się głównie na rynkach transatlantyckich, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Łacińskiej i wewnątrz Ameryki. Umowa zapewnia niemieckiemu operatorowi przepustowość terminalu zarówno w północnych, jak i południowych Włoszech oraz zapewnia dostęp do operacji intermodalnych w Mediolanie i Padwie.

Zobacz także: Bank Światowy: globalna recesja może wybuchnąć już w 2023 roku

Nie opublikowano szczegółów dotyczących kwestii finansowych przedsięwzięcia. Realizacja transakcji będzie możliwa po wydaniu decyzji przez odpowiednie organy antymonopolowe. Oczekuje się, że opinia zostanie wydana w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Girteka cyfryzuje systemy logistyczne do zarządzania flotą

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button