DHL Express podpisało długoletnią umowę na pełną obsługę czarterową z Japan Airlines. DHL wykorzysta nowe przekształcone frachtowce Boeing 767-300 w sieci ekspresowej między Japonią a Azją Północno-Wschodnią.
DHL i Japan Airlines podpisały umowę
DHL Express i Japan Airlines łączą siły. Japoński przewoźnik pod koniec lutego uruchomi usługi czarterowe na rzecz DHL. Japan Airlines połączy Tokio, Seul, Szanghaj i Tajpej na dwóch trasach, aby zdobyć dodatkowy udział w rozwijającym się rynku wysyłek e-commerce. DHL niedawno zakończyło ostatnią fazę rozbudowy swojego centrum lotniczego w Hongkongu.
To nowe porozumienie z JAL to ważny kamień milowy dla DHL, gdy nadal wzmacniamy naszą sieć lotniczą między Japonią a Wschodnią Azją. Zapewniając stabilność naszej sieci lotniczej, możemy również zapewnić bardziej elastyczną i stabilną reakcję na wzrost przesyłek i zmiany popytu, zwłaszcza między Chinami a Japonią, co jest jednym z najważniejszych szlaków – powiedział Tony Khan, prezes DHL Express Japan.
Czytaj też: Japan Airlines powiększy flotę cargo po raz pierwszy od 13 lat
Jak informuje portal FreightWaves, DHL Express ma podobne umowy lotnicze z Singapore Airlines i Cathay Pacific. Singapore Airlines obsługuje frachtowce Boeing 777 na rzecz DHL do Stanów Zjednoczonych. DHL współpracuje też z Air Hong Kong, należącą do Cathay Pacific, w zakresie transportu lotniczego w regionie Azji.
Japan Airlines and DHL Express strengthen a partnership using Boeing 767 Freighters https://t.co/Jp1jiZFDmQ pic.twitter.com/8hCyGx4NAl
— AVIATOR (@aviator_aero) December 20, 2023
Przychody z frachtu
Międzynarodowe przychody Japan Airlines z frachtu w drugiej połowie roku finansowego, kończącego się 30 września, spadły rok do roku o 53,6%, osiągając wartość 354,5 miliona dolarów, co i tak stanowi poprawę o 70% w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku. Ruch frachtowy spadł o 12%, w przybliżeniu odzwierciedlając wyniki azjatyckich konkurentów w warunkach słabego rynku.
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Jak informuje portal FreightWaves, japoński przewoźnik ogłosił w maju, że planuje wznowienie podmiotu zajmującego się przewozami cargo, aby skorzystać z silnego popytu na przewóz towarów w regionie, używając trzech przekształconych 767-300, które zostały wycofane z floty pasażerskiej. Przewoźnik założył także nowy podmiot, który będzie obsługiwać przekształcone frachtowce Airbus A321 na krajowych trasach dla Yamato Transport. Linia lotnicza zakończyła eksploatację ostatniego Boeinga 747-400 w 2010 roku.
Znajdziesz nas w Google NewsKolejne zamówienie na Boeingi. 737 MAX wzmocnią japońską flotę