Grupa Lufthansa zamawia nowe samoloty. Linie lotnicze kupią aż 40 samolotów Boeing 737 MAX i 40 samolotów Airbus A220. Od 2016 żadne z linii lotniczych Grupy Lufthansa nie obsługiwały samolotów Boeing 737.
Lufthansa kupi nowe samoloty Airbus i Boeing
Lufthansa zamówiła łącznie 200 samolotów, w tym Airbus A220, A320neo i Boeing 737 MAX. Wartość zamówienia wynosi 9 miliardów dolarów według cen katalogowych, co nie odzwierciedla faktycznych nakładów kapitałowych, jakie grupa lotnicza będzie musiała ponieść, aby nabyć wszystkie samoloty.
Jak informuje portal Simple Flying, Lufthansa nie eksploatuje samolotów Boeing 737 od 2016 roku, a zamówione nowe samoloty zostaną dostarczane do innych przewoźników działających w ramach grupy. Dostawy będą realizowane między 2026 a 2032 rokiem, a nowa spółka zależna, City Airlines, będzie korzystać z samolotów A220-300 na krótkich trasach.
Czytaj też: Debatowali rok! Lufthansa Technik jednak nie idzie pod młotek
Grupa zakupiła 40 samolotów Airbus A220-300 (z opcją na dodatkowe 20 maszyn), 40 samolotów Boeing 737 MAX 8 (z opcją zamówienia 60 dodatkowych samolotów) i zobowiązała się do opcji na 40 samolotów Airbus A320neo.
Lufthansa Group orders 80 new highly efficient short and medium-haul aircraft✈️: 40 @Airbus A220-300s and 40 @Boeing 737-8 MAXs. In addition, the Lufthansa Group agreed on 120 purchasing options with the aircraft manufacturers. Read more on https://t.co/um2MGTynjU
— Lufthansa News (@lufthansaNews) December 19, 2023
Spółka zależna Lufthansy również otrzyma samoloty
Jak informuje portal Simple Flying, najnowsza spółka zależna Lufthansy, City Airlines, otrzyma A220-300, a samoloty będą wykorzystywane na krótkich trasach z lotnisk Frankfurt (FRA) i Monachium (MUC). Pierwszy A220 ma być dostarczony przez Airbusa w 2026 roku. Wcześniej dyrektor generalny Grupy Lufthansa poinformował pracowników grupy, że planuje zakupić do 80 samolotów dla City Airlines, rozważając zakup rodziny samolotów A220 lub Embraer E2. Linia lotnicza ma rozpocząć działalność latem 2024 roku.
Jednakże, ponieważ plany rozwoju floty Lufthansy, w tym City Airlines, oraz Swiss International Air Lines (SWISS), zostały już ustalone, samoloty 737 MAX zostaną dostarczone do innych przewoźników w ramach grupy.
Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta w późniejszym terminie – czytamy w oświadczeniu Lufthansy.
Czytaj też: Dane z Niemiec rozczarowują! Gospodarka nie może wyjść ze stagnacji
Warto zauważyć, że ITA Airways, którą grupa jest w trakcie przejęcia, również nie eksploatuje żadnych samolotów 737 ani 737 MAX.
Jeden komentarz