
Firma Ford Motor ogłosiła, że od przyszłego roku rozpocznie przebudowę swojej fabryki montażowej samochodów sportowych w Ontario. Fabryka Forda w Ontario zostanie przebudowana, aby produkować samochody elektryczne, spełniając w ten sposób obietnicę złożoną przez firmę związkowi Unifor w Kanadzie podczas negocjacji umowy w 2020 roku.
Fabryka Forda będzie produkować samochody elektryczne
Ford planuje rozpocząć przebudowę kompleksu Oakville w drugim kwartale 2024 roku, tymczasowo wyłączając większość pracowników fabryki z produkcji, aż do uruchomienia nowego systemu montażu samochodów elektrycznych pod koniec 2024 roku. Dave Nowicki, dyrektor operacji produkcyjnych samochodów elektrycznych zapowiedział, że w ramach modernizacji o wartości 1,34 mld dolarów, 70-letnia fabryka Forda otrzyma nowy dział montażu baterii.
Przedstawiciele Forda odmówili Reutersowi komentarza w sprawie tego, czy fabryka będzie składać pięć modeli samochodów elektrycznych, jak uzgodniono z Uniforem podczas negocjacji umowy w 2020 roku. Inwestycje w produkcję samochodów elektrycznych przez Forda, General Motors i Stellantis będą kluczowymi kwestiami podczas negocjacji umów w późniejszym terminie związków zawodowych po obu stronach granicy USA-Kanada. Zarówno Unifor, jak i amerykański związek United Auto Workers chcą, aby koncerny motoryzacyjne z Detroit zobowiązały się do ochrony miejsc pracy w trakcie przejścia z napędu spalinowego na napęd elektryczny.

Czytaj też: Pracownicy Tesli podglądali dzieci klientów. Producent pozwany
Program inwestycyjny o wartości 50 miliardów dolarów
Fabryka Oakville obecnie produkuje samochody SUV Ford Edge i Lincoln Nautilus z napędem spalinowym. Przebudowa fabryki jest częścią programu inwestycyjnego o wartości 50 miliardów dolarów. Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, powiedział, że firma będzie w stanie wyprodukować globalnie 2 miliony samochodów elektrycznych do 2026 roku.
Jak informuje Reuters, przedstawiciele Forda powiedzieli, że w Oakville będą produkowane samochody elektryczne nowej generacji, które – jak zapowiedzieli przedstawiciele Forda – będą musiały być bardziej wydajne, łatwiejsze w montażu i bardziej konkurencyjne w porównaniu do samochodów elektrycznych Tesli, które obecnie dominują na rynku elektryków w Ameryce Północnej.
Baterie dla samochodów elektrycznych zbudowanych w Oakville będą pochodziły z fabryki, którą Ford i partner ds. baterii SK On planują wybudować w Kentucky. Jest jeszcze za wcześnie, aby ocenić, czy baterie będą kwalifikować się do dotacji na zakup przewidzianej przez amerykańską Ustawę o Redukcji Inflacji.
Czytaj też: Jesteśmy świadkami stagnacji demokracji. Czy doświadczymy jej upadku?
Znajdziesz nas w Google NewsChiński producent elektryków odnotował 11-krotny wzrost zysków