Air China Cargo, spółka-córka Air China otrzymała pierwszy przebudowany frachtowiec Airbus, które zostały dostosowywane do transportu kontenerów na głównym pokładzie. To pierwsza z ośmiu przekształconych maszyn pasażerskich, które otrzyma chiński przewoźnik.
Air China Cargo wita przebudowany frachtowiec Airbus
Elbe Flugzeugwerke, firma joint venture Airbusa specjalizująca się w projektach inżynierii podyktowanej potrzebami rynku wtórnego, ogłosiła, że licencjonowany kontrahent Aircraft Maintenance and Engineering Corp. (Ameco) przekształcił i dostarczył liniom Air China Cargo przebudowany frachtowiec Airbus A330-200.
Jak informuje portal FreightWaves, to pierwszy raz, kiedy Air China Cargo będzie obsługiwać A330-200. Krajowy przewoźnik obecnie posiada trzy samoloty cargo Boeing 747-400 oraz dziewięć samolotów Boeing 777. Air China Cargo planuje stopniowo pozbywać się będzie czterech samolotów Boeing 757-200, które od kilku miesięcy nie są w użyciu. Linia z główną bazą w Szanghaju obsługuje dwie trasy krajowe i 14 międzynarodowych. 24% udziałów w linii lotniczej posiada firma Cathay Pacific z Hongkongu.
EFW po raz pierwszy ujawniło publicznie, że Air China Cargo podpisała umowę na przekształcenie łącznie ośmiu samolotów A330-200 z pasażerskich na frachtowce cargo. Air China, które ogłosiło swoje zamiary w kwietniowym zawiadomieniu dla inwestorów, rezygnuje z użytkowania szerokokadłubowych samolotów w swojej flocie pasażerskiej i przenosi je do swojej dywizji cargo. Drugi samolot jest już modernizowany w hali produkcyjnej, a pozostałe maszyny mają zostać dostarczone w latach 2024-2025.
Czytaj też: Airbus rozszerza działalność w Chinach. Zwiększy produkcję
Rekonfiguracje przestrzeni ładunkowej w samolotach coraz popularniejsze
Ameco jest największym dostawcą usług konserwacyjnych i przeglądowych dla samolotów w Chinach. W listopadzie ubiegłego roku podpisał umowę partnerską w sprawie instalacji zestawów konwersyjnych zaprojektowanych przez EFW w swoim zakładzie w Chengdu.
Przerobiony A330-200 ma masę brutto 61 ton przy maksymalnym zasięgu 7778 km. Jest bardziej odpowiedni do przewozu cięższych ładunków, podczas gdy wersja -300 jest preferowanym wyborem do lekkich przesyłek e-commerce ze względu na dodatkową pojemność.
Czytaj też: Wojna handlowa z Chinami jest możliwa. UE szykuje się do starcia
Jak informuje portal FreightWaves, EFW uruchomiło nowe miejsca konwersji w Chinach, Turcji i Stanach Zjednoczonych, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na rekonfiguracje przestrzeni ładunkowej. Zakłady konwersji były zalewane zamówieniami przez ostatnie trzy lata, jednak zainteresowanie linii lotniczych w tym roku gwałtownie spadło z powodu długotrwałego spadku w transporcie lotniczym.
Sichuan Airlines w zeszłym roku stały się pierwszym chińskim przewoźnikiem lotniczym, który eksploatuje przekształcony frachtowiec A330, po tym jak został on przerobiony w Szanghaju przez innego specjalistę od modyfikacji struktury nośnej działającego na zlecenie EFW.