DrogowyIntermodalnyLotniczyTransport

Branża automotive ma świetlaną przyszłość! Tylko czy to wykorzystamy?

Ten obszar jawi się jako szczególnie perspektywiczny

Branża automotive stanowi istotny filar, odpowiadając za 8% PKB i około 13,5% eksportu. Polska, zajmując 10. miejsce wśród największych eksporterów podzespołów na świecie, przyczynia się do tego sukcesu z wartością eksportu wynoszącą 12,3 mld dolarów.

Branża automotive z optymistyczną perspektywą

Branża automotive obejmuje rozległą paletę przedsiębiorstw, w tym koncerny rafineryjne, producentów opon, oraz firm zajmujących się produkcją podzespołów do składania pojazdów. Pozycja branży automotive jako istotnego ośrodka opiera się nie tylko na obecności dużych zakładów motoryzacyjnych, ale także na nowych inwestycjach związanych z elektromobilnością.

Czytaj też: Amerykanie nie chcą już kupować samochodów elektrycznych EV

Ten obszar jawi się jako szczególnie perspektywiczny. Według prognoz, udział branży w krajowym PKB może znacząco wzrosnąć w połowie tego stulecia. To z kolei stawia przed branżą nowe wyzwania, zarówno dla firm produkcyjnych, jak i dla łańcucha dostaw.

Branża automotive ma świetlaną przyszłość! Tylko czy to wykorzystamy?
PZPM

Mimo wielu wyzwań, jakie napotkał przemysł motoryzacyjny, w tym problem dostępności półprzewodników, obecnie obserwuje się poprawę sytuacji w wielu obszarach. Optymistyczne perspektywy wynikają z danych udostępnionych przez Polski Związek Producentów Motoryzacyjnych (PZPM) i Krajowy Portal Motoryzacyjny (KPM), które wskazują, że produkcja pojazdów w Polsce wzrosła o prawie 35% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Wzrost ten odnotowano we wszystkich kategoriach, a najbardziej znaczący był w segmencie samochodów dostawczych i ciężarowych, gdzie sięgnął niemal 50%.

Branża automotive ma świetlaną przyszłość! Tylko czy to wykorzystamy?
PZPM

Branża automotive przeżyła trudny czas

Ostatnie lata były okresem, w którym wpływ makroekonomicznych czynników, pandemii COVID-19 oraz trwających konfliktów zbrojnych miał tymczasowy, choć negatywny, wpływ na sektor. Jednocześnie wydarzenia te postawiły przed nim nowe wyzwania, zwłaszcza dla przedsiębiorstw logistycznych, które koniecznie musiały przemyśleć i dostosować swoje strategie dotyczące łańcuchów dostaw. Przykładem tego było trudności z dostępnością półprzewodników, które zakłóciły produkcję pojazdów, jednocześnie skłaniając do przesunięcia zakładów produkcyjnych tych komponentów bliżej rynków zbytu.

Czytaj też: Wypadki drogowe w UE – mazowieckie drogi w unijnej czołówce pod względem zgonów

Firmy logistyczne muszą być zawsze gotowe do obsługi swoich partnerów biznesowych i elastycznie reagować na nowe wyzwania. Warto podkreślić znaczenie czynnika ludzkiego, gdzie skuteczna komunikacja z klientem, zwłaszcza w przypadku wystąpienia problemów, nie tylko pomaga zminimalizować stres, lecz także umożliwia sprawną koordynację procesów.

Zmiany prawne w Niemczech spowodują wzrost kosztów transportu nawet o 80% [WYWIAD]

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button