PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyTransport

Arriva wygrywa duże kontrakty na nowe trasy w Londynie

Arriva planuje także zainwestować w 87 nowych autobusów elektrycznych

Arriva UK Bus otrzymała dwa nowe kontrakty na nowe trasy autobusowe w Londynie. Jednocześnie firma zachowa siedem istniejących umów w ramach swojej dotychczasowej działalności w stolicy Wielkiej Brytanii.

Arriva otrzyma nowe trasy w Londynie

Transport for London (TfL) przyznał spółce Arriva kontrakty na nowe trasy autobusowe w Londynie. Miasto dąży do uczynienia transportu publicznego bardziej przyjaznym dla środowiska i ochrony mieszkańców oraz odwiedzających przed zanieczyszczeniem powietrza związanym z ruchem drogowym.

Dwie nowe trasy będą obsługiwane od sierpnia 2024 roku, a razem z zachowanymi siedmioma trasami, ta najnowsza seria kontraktów ma przynieść Arriva ponad 200 milionów funtów przychodu w okresie trwania umów.

Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że możemy być częścią słynnej londyńskiej sieci czerwonych autobusów i skutecznie ją obsługiwać przez wiele lat. Nie możemy się doczekać przywitania nowych w pełni elektrycznych autobusów, zwiększając naszą flotę zeroemisyjną w Londynie do niemal 230 pojazdów – powiedział Jens Abromeit, Dyrektor Zarządzający Arriva UK Bus oraz członek zarządu Arriva.

Arriva inwestuje w autobusy elektryczne

Arriva planuje także zainwestować w 87 nowych autobusów elektrycznych, w tym 76 piętrowych i 11 jednopiętrowych, które dołączą do jej floty w Londynie. Obecnie przekształca swoją zajezdnię Thornton Heath w Croydon, aby stała się w pełni zelektryfikowana, co pozwoli na obsługę ponad 100 bezemisyjnych autobusów w południowym Londynie.

Czytaj też: Arriva podpisała największy kontakt w Słowenii. Rozszerzy swoje usługi

Arriva posiada 14 zajezdni autobusowych w całym Londynie, obsługujących około 100 tras na zlecenie TfL. Z rosnącą flotą pojazdów elektrycznych, Arriva przyspiesza program elektryfikacji, zgodnie z długoterminową wizją burmistrza Londynu, aby do 2030 roku cały transport autobusowy był bezemisyjny.

Thornton Heath będzie w pełni zelektryfikowany jeszcze w tym miesiącu i trwają również prace nad tym, aby na początku przyszłego roku zajezdnie Enfield i Tottenham mogły obsługiwać ładowanie pojazdów elektrycznych.

Czytaj też: Brytyjska inflacja w październiku zaciągnęła ręczny. Najwyższy spadek odczytu od 1992 r.

Arriva UK Bus jest trzecim co do wielkości dostawcą usług autobusowych na rynkach regionalnych (poza Londynem), oferując usługi w obszarach wiejskich, miejskich i międzymiastowych. W Londynie jest jednym z liderów na rynku, obsługując około 17% wszystkich usług autobusowych w stolicy.

Działalność Arriva podzielona jest na cztery linie biznesowe: UK Bus, UK Trains, Holandia oraz Europa Kontynentalna. Arriva działa w Polsce, Czechach, Chorwacji, na Węgrzech, we Włoszech, w Holandii, na Słowacji, w Słowenii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

DB sprzedaje spółkę Arriva! Jaka przyszłość czeka przewoźnika?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button