
Indyjski dostawca usług logistycznych MoEVing wprowadził do swojej floty 100 pojazdów Tata ACE EV. MoEVing wykorzysta małe elektryczne dostawczaki do obsługi ponad dziesięciu firm z różnych branż, od przemysłu spożywczego i e-commerce po branżę naftową i gazową.
MoEVing wprowadza elektryczne dostawczaki
Indyjski MoEVing wspomaga firmy w elektryfikacji swoich operacji logistycznych. Firma została założona w 2021 roku, posiada flotę ponad 2 000 pojazdów elektrycznych i prowadzi około 30 stacji ładowania w 16 miastach Indii. Wdrożenie 100 elektrycznych ciężarówek stanowi część wcześniej podpisanego memorandum porozumienia między obiema firmami. W tym celu MoEVing zobowiązało się do wprowadzenia aż 5000 pojazdów Tata Ace EV do 2025 roku, a pierwsze małe elektryczne dostawczaki zostaną wykorzystane do obsługi ponad dziesięciu firm z różnych branż, „od przemysłu spożywczego i e-commerce po branżę naftową i gazową.”
Ten kamień milowy stanowi dowód naszego zaangażowania w innowacyjne, oparte na EV, rozwiązania logistyczne dla Indii. Szybkie wdrożenie pojazdów Tata Ace EV, wspierane przez naszych klientów i partnerów, jest krokiem w kierunku bezemisyjnego sektora logistyki, co jest zresztą zgodne z krajowymi planami w kwestii oszczędności w kosztach logistyki na poziomie do 4% PKB i redukcji emisji CO2 o 10 GT do 2030 roku – mówi Vikash Mishra, Założyciel i CEO MoEVing.
Czytaj też: Uber wprowadza bezemisyjne pojazdy elektryczne w Indiach
Jak informuje portal Electrive, Tata Motors wprowadziła model Ace EV w 2022 roku. Ten mały elektryczny samochód dostawczy jest napędzany przez silnik o mocy 27 kW i maksymalnym momencie obrotowym 130 Nm. Tata Ace EV ma zasięg 154 kilometrów i pojemność ładunkową wynoszącą prawie 6 metrów sześciennych.
Dekarbonizacja branży
Dekarbonizacja branży transportu drogowego to nie tylko wyzwanie, ale także niezbędny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Obecnie transport drogowy jest jednym z głównych emitentów gazów cieplarnianych, dlatego konieczne jest podjęcie skoordynowanych działań mających na celu redukcję emisji CO2. Elektryczne i hybrydowe pojazdy, zasilane odnawialnymi źródłami energii, stają się coraz bardziej popularne, redukując negatywny wpływ transportu na środowisko.
Czytaj też: Dekarbonizacja Turcji może przynieść państwu 146 mld USD zysku
Dekarbonizacja branży to nie tylko kwestia ekologii, ale także ekonomii. Firmy, które inwestują w ekologiczne rozwiązania, mogą zyskać nie tylko pozytywny wizerunek, ale także oszczędności związane z niższymi kosztami eksploatacji pojazdów. To wyzwanie, które wymaga współpracy i zaangażowania wszystkich uczestników branży, ale z pewnością przyniesie pozytywne efekty dla środowiska i przyszłych pokoleń.
Znajdziesz nas w Google News