DrogowyTransport

Uber wprowadza bezemisyjne pojazdy elektryczne w Indiach

Uber wyznaczył cel na 2040 rok, aby 100% przejazdów odbywało się pojazdami bezemisyjnymi

Uber wprowadzi pojazdy elektryczne (EVs) w Indiach. To pierwszy ruch w kierunku przyjęcia bezemisyjnych samochodów w obliczu nacisków rządu indyjskiego na większą elektryfikację transportu publicznego i współdzielonej mobilności.

Uber inwestuje w pojazdy elektryczne w Indiach

Planując wprowadzenie w Indiach 25 000 pojazdów elektrycznych w ciągu trzech lat, Uber zaostrza konkurencję z lokalnym rywalem BluSmart, start-upem zajmującym się mobilnością. Prabhjeet Singh, prezes Uber India and South Asia przekazał w rozmowie z Reutersem, że partnerzy flotowi Ubera kupią pojazdy elektryczne od Tata Motors, największego indyjskiego producenta samochodów elektrycznych,

Uber wyznaczył cel na 2040 rok, aby 100% przejazdów odbywało się pojazdami bezemisyjnymi, transportem publicznym lub mikromobilnością. Singh przekazał jednak, że w tym celu Uber musi połączyć wiele czynników. Producenci samochodów muszą zbudować niedrogie pojazdy o dużym zasięgu, a infrastruktura ładowania musi być bardziej powszechna w Indiach.

Czytaj też: Rivan zakończy współpracę z Amazon? Chce renegocjacji umowy

Konkurencja na rynku samochodów elektrycznych

Według Singha, nawet przy 25 tysiącach pojazdów elektrycznych, auta te nadal będą stanowić ułamek obecnej ogólnej aktywnej floty Ubera, która liczy 300 tysięcy pojazdów w Indiach.

Zamierzamy być dużym katalizatorem w przyspieszeniu ekosystemu pojazdów elektrycznych – dodał Singh w rozmowie z Reutersem.

Tata Motors sprzedaje pojazdy elektryczne również firmie BluSmart. Zarówno Tata, jak i jego rywal, Mahindra & Mahindra są jedynymi indyjskimi producentami elektrycznych samochodów. Z kolei importowane pojazdy sprzedają w Indiach chiński BYD i SAIC MG Motor.

Władze Indii zadeklarowały, że planują niezależność energetyczną do 2047 r., a do 2070 r. chcą zostać krajem o zerowym bilansie energetycznym netto. Przypomnijmy, że Indie emitują rocznie 2,6 tys. megaton dwutlenku węgla i są trzecim na świecie emitentem. Jednocześnie w przeliczeniu na głowę mieszkańca są o wiele mniejszym emitentem CO2 nie tylko niż Chiny, USA czy większość krajów unijnych z osobna, ale także niż Rosja.

Czytaj też: 9 na 10 krajów najbardziej zanieczyszczających oceany znajduje się w Azji

Samochody elektryczne w małych firmach. Czy to się opłaca?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button