
Uber wprowadzi pojazdy elektryczne (EVs) w Indiach. To pierwszy ruch w kierunku przyjęcia bezemisyjnych samochodów w obliczu nacisków rządu indyjskiego na większą elektryfikację transportu publicznego i współdzielonej mobilności.
Uber inwestuje w pojazdy elektryczne w Indiach
Planując wprowadzenie w Indiach 25 000 pojazdów elektrycznych w ciągu trzech lat, Uber zaostrza konkurencję z lokalnym rywalem BluSmart, start-upem zajmującym się mobilnością. Prabhjeet Singh, prezes Uber India and South Asia przekazał w rozmowie z Reutersem, że partnerzy flotowi Ubera kupią pojazdy elektryczne od Tata Motors, największego indyjskiego producenta samochodów elektrycznych,
Uber wyznaczył cel na 2040 rok, aby 100% przejazdów odbywało się pojazdami bezemisyjnymi, transportem publicznym lub mikromobilnością. Singh przekazał jednak, że w tym celu Uber musi połączyć wiele czynników. Producenci samochodów muszą zbudować niedrogie pojazdy o dużym zasięgu, a infrastruktura ładowania musi być bardziej powszechna w Indiach.
We're supercharged to announce our partnership with @tatamotorsev today to bring 25,000 XPRES-T EVs on our platform – the largest EV partnership yet between an automaker and a ride-sharing platform in India!⚡️ pic.twitter.com/cL88Lk7a75
— Uber India (@Uber_India) February 20, 2023
Czytaj też: Rivan zakończy współpracę z Amazon? Chce renegocjacji umowy
Konkurencja na rynku samochodów elektrycznych
Według Singha, nawet przy 25 tysiącach pojazdów elektrycznych, auta te nadal będą stanowić ułamek obecnej ogólnej aktywnej floty Ubera, która liczy 300 tysięcy pojazdów w Indiach.
Zamierzamy być dużym katalizatorem w przyspieszeniu ekosystemu pojazdów elektrycznych – dodał Singh w rozmowie z Reutersem.
Tata Motors sprzedaje pojazdy elektryczne również firmie BluSmart. Zarówno Tata, jak i jego rywal, Mahindra & Mahindra są jedynymi indyjskimi producentami elektrycznych samochodów. Z kolei importowane pojazdy sprzedają w Indiach chiński BYD i SAIC MG Motor.
Władze Indii zadeklarowały, że planują niezależność energetyczną do 2047 r., a do 2070 r. chcą zostać krajem o zerowym bilansie energetycznym netto. Przypomnijmy, że Indie emitują rocznie 2,6 tys. megaton dwutlenku węgla i są trzecim na świecie emitentem. Jednocześnie w przeliczeniu na głowę mieszkańca są o wiele mniejszym emitentem CO2 nie tylko niż Chiny, USA czy większość krajów unijnych z osobna, ale także niż Rosja.
Czytaj też: 9 na 10 krajów najbardziej zanieczyszczających oceany znajduje się w Azji
Jeden komentarz