Linie lotnicze Qantas poinformowały, że opóźnienia w dostawach w Australii mogą utrzymywać się jeszcze przez 2 tygodnie. Chociaż przewoźnicy zaczynają odczuwać pewną ulgę, czas powrotu do normy różni się w zależności od lotniska.
Qantas Airways ma opóźnienia w dostawach przez nowy system
Linie Qantas Airways poinformowały, że mogą minąć kolejne dwa tygodnie, zanim niektóre kluczowe terminale towarowe w Australii poradzą sobie z zatorami przesyłek spowodowanymi problematyczną zmianą systemu zarządzania ładunkami. Dane z dotychczasowego systemu miały być zintegrowane z nowym, jednak już 24 września pojawiły się problemy z cyfrową komunikacją i przetwarzaniem towarów.
Jak informuje portal FreightWaves, niemal dwa tygodnie od wybuchu kryzysu Qantas Freight boryka się z utrzymaniem płynności przesyłek i twierdzi, że minie jeszcze trochę czasu, zanim opóźnienia w dostawach znikną, a operacje magazynowe na lotniskach w Sydney i Melbourne wrócą do normy. Linia lotnicza twierdzi, że jej placówka towarowa w Brisbane może wrócić do właściwego stanu w około siedem dni.
Pracujemy intensywnie nad przetwarzaniem przesyłek i usuwaniem zaległości, ale rozumiemy, że nie jest to tak szybkie, jakbyśmy sobie życzyli, ani tak szybkie, jak byście oczekiwali. Nasz harmonogram jest uzależniony od zbierania przesyłek z naszego magazynu jak najszybciej, a dla naszych głównych klientów będziemy przedłużać godziny pracy w celu umożliwienia odbiorów przez całą dobę, jeśli to możliwe, aby zapewnić maksymalną elastyczność. Jesteśmy niesamowicie wdzięczni za cierpliwość i zrozumienie wielu naszych klientów, którzy słusznie martwią się o swoje przesyłki – stwierdzili Qantas.
Trudności z nowym systemem
Paul Zalai, dyrektor Freight & Trade Alliance, skrytykował opóźnioną reakcję Qantas i sugerował, że zaniepokojeni spedytorzy będą żądać odszkodowania za obciążenia finansowe wynikające z wielodniowych opóźnień w odbiorze przesyłek. Firmy logistyczne zaczynają wreszcie dostrzegać pewną poprawę w możliwości odbioru przesyłek, które przybyły we wspólnych kontenerach.
Qantas poinformowało, że zespoły terminalowe pracują na okrągło, aby usunąć zaległości w dostawach i zapewnić, że nowe przesyłki nie będą opóźnione.
Jak informuje portal FreightWaves, dostawcy usług logistycznych twierdzą, że procedury manualne nie zastąpiły skutecznie automatycznych. Nadal występują trudności, takie jak brak zdolności nowego systemu do komunikowania się z maszynami do skanowania rentgenowskiego, awarie w przekazywaniu wiadomości do Australijskich Celników w celu odblokowania importu do kraju oraz trudności w śledzeniu położenia przesyłek.
Czytaj też: Dostawy gazu zagrożone. Pracownicy Chevron w Australii rozpoczną strajk
Linia lotnicza stara się usprawnić dostawy
Kierownictwo Qantas wezwało w piątek spedytorów do zaprzestania kontaktowania się z pracownikami, w celu uzyskania przysługi w przyspieszeniu dostaw ich ładunków. Według korespondencji udostępnionej członkom przez Freight & Trade Alliance, takie działania „faktycznie powodują powielanie wysiłków w wielu kanałach i są wręcz nieproduktywne w kontekście pomocy w rozładowaniu ładunków”. Zalecono przewoźnikom korzystanie z adresu e-mail obsługi klienta lub sekcji kontaktowej na stronie internetowej w przypadku pytań.
Czytaj też: Skandal wokół Qantas. Piloci wzywają do dymisji przewodniczącego
Jak informuje portal FreightWaves, w międzyczasie, podczas prac nad naprawami informatycznymi, linia lotnicza wdrożyła kilka rozwiązań tymczasowych, w tym:
- zatrudnienie dodatkowego personelu i firm zewnętrznych do pomocy w przygotowywaniu ładunków na płycie lotniska, pakowaniu kontenerów i załadunku samolotów,
- ręczne przetwarzanie danych,
- wprowadzenie środków bezpieczeństwa w celu ułatwienia pracy nocnej,
- utworzenie dodatkowych stref przeładunkowych i dostaw masowych w Sydney i Melbourne,
- wykorzystanie innych aktywów Grupy Qantas, takich jak usługa drogowa Jets Transport Express, do rozprowadzania przesyłek,
- priorytetyzowanie przestrzeni w samolotach i odprawy dla krytycznych towarów, takich jak narządy i zwłoki, pilne produkty medyczne, zwierzęta, części awaryjne do naprawy samolotów oraz produkty łatwo psujące się.
Qantas Freight obsługuje dziesięć różnych rozmiarów frachtowców na trasach krajowych i międzynarodowych oraz zarządza ładunkami przewożonymi przez samoloty pasażerskie narodowego przewoźnika oraz partnerów. Jednym z głównych klientów jest Australia Post. Firma planuje w nadchodzących dniach pozyskać więcej dostawców zewnętrznych w Australii i na stacjach frachtowych za granicą, aby przyspieszyć proces przetwarzania przesyłek.
Qantas nielegalnie zwolnił 1700 pracowników w czasie pandemii COVID-19
2 Komentarze