LotniczyTransport

WestJet Cargo znów nie poleci. Kanada nie przyznała certyfikatu

Po uruchomieniu, WestJet Cargo będzie oferować usługi krajowe i transgraniczne

WestJet Cargo opóźnia swoje operacje o dziewięć miesięcy. Wszystko z powodu opóźnień w otrzymaniu kanadyjskiej certyfikacji. Pierwotnie frachtowce WestJet miały wejść do służby w lipcu 2021 roku.  

WestJet Cargo opóźnia operacje

WestJet posiada cztery samoloty 737-800 niedawno przerobione przez Boeinga na frachtowce. 737 znajdują się na płycie postojowej międzynarodowego lotniska Calgary, centralnego hubu WestJet. Boeing i WestJet czekają na zgodę rządu na wykorzystanie niedawno przerobionych samolotów.

Wiosną ubiegłego roku kierownictwo WestJet oczekiwało, że dwa z 737 P2F wejdą do służby w lipcu 2021 roku lub wcześniej, ale teraz przewoźnik opóźnia swoje operacje do co najmniej 26 marca 2023 roku.

Certyfikacja nie poszła zgodnie z planem, a my mieliśmy inne oczekiwania co do czasu jej trwania. To był długotrwały proces. Niestety, musieliśmy opóźnić start – oświadczyło kierownictwo WestJet.

Proces zatwierdzania i certyfikacji zajmie miesiące, ponieważ Transport Canada musi zatwierdzić modyfikację strukturalną, a następnie WestJet musi dodać samolot do certyfikatu swoich operatorów. W ramach procesu konwersji Boeing zainstalował szerokie drzwi ładunkowe w kadłubie i dodał wzmocnioną podłogę do podtrzymywania kontenerów ładunkowych.

Aeronautical Engineering Inc, inna kanadyjska firma zajmująca się konwersją, uzyskała zgodę na konwersję 737 dzięki uzupełniającemu certyfikatowi. Boeing, aby uzyskać zgodę, musi zmodyfikować typ certyfikatu poprzez biuletyn serwisowy.

Czytaj też: WestJet zamówi Boeing 737 MAX. Samoloty nie mają certyfikacji…

Problemy z certyfikacją

Z powodu obecnych i poprzednich kłopotów z samolotami MAX, FAA i Boeing mają skomplikowane relacje. Problemy towarzyszyły Boeingowi z samolotami MAX i z kadłubem 787. Regulatorzy lotnictwa, którzy zazwyczaj ufali Boeingowi, teraz zmuszają go do przestrzegania wszystkich procesów, bez chodzenia na skróty. FAA i Transport Canada zmieniły ostatnio swoje podejście do certyfikacji samolotów, wymagając, aby były one w stanie gotowości do służby.

Samoloty Boeinga 737-800 mogą nie być gotowe do certyfikacji, ponieważ Transport Canada wprowadził nowy wymóg, aby samoloty przechodziły testy „cold-soak„. Testy te mają udowodnić ich zdolność do pracy w niskich temperaturach i polegają na zabraniu samolotu na lotnisko w północnej Kanadzie, gdzie temperatury mogą sięgać -40ºC i przetestowaniu najważniejszych systemów, takich jak klapy, drzwi i przekładnie, aby upewnić się, że nic nie zamarznie.

Po uruchomieniu, WestJet Cargo będzie oferować usługi krajowe i transgraniczne między Toronto a Miami, Toronto i Los Angeles oraz czterema kanadyjskimi miastami: Vancouver, Calgary, Toronto i Halifax. Pierwotny model biznesowy koncentrował się na krajowych i nocnych dostawach ekspresowych, zanim zaoferowano regularne loty między głównymi miastami i przez granicę do Stanów Zjednoczonych. WestJet Cargo spodziewa się rozpocząć podpisywanie umów na swoje usługi w lutym.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

FedEx uziemia samoloty. Spada zapotrzebowanie na przesyłki

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button