IntermodalnyKolejowyTransport

Terminal w Małaszewiczach będzie obsługiwał cięższe pociągi

Przepustowość polskich terminali Małaszewicze i Biała Podlaska zostanie zwiększona o 13 dodatkowych torów

Przepustowość polskich terminali Małaszewicze i Biała Podlaska, położonych blisko granicy z Białorusią, zostanie zwiększona o 13 dodatkowych torów. W Małaszewiczach zostaną wybudowane trzy nowe tory, natomiast Biała Podlaska zostanie rozbudowana o dziesięć torów. Dzięki temu terminal w Małaszewiczach będzie mógł obsługiwać cięższe pociągi towarowe. Obie miejscowości leżą na trasie kolejowej do Warszawy, a także na Nowym Jedwabnym Szlaku.

Terminal w Małaszewiczach obsłuży cięższe pociągi dzięki rozbudowie

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), zarządca infrastruktury w Polsce, podpisały umowę na projekt i budowę 13 nowych torów w Małaszewiczach i Białej Podlaskiej. W Małaszewiczach zostaną wybudowane trzy nowe tory, natomiast Biała Podlaska zostanie rozbudowana o dziesięć torów. Dzięki rozbudowie torów, terminal w Małaszewiczach będzie obsługiwał cięższe pociągi towarowe, o długości 750 metrów. Zakres prac obejmuje również budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a także odwodnienia dla dobrego utrzymania torów.

To ważna inwestycja dla poprawy przewozu towarów koleją. Efektem będzie sprawniejszy przejazd większej liczby pociągów, co oznacza lepsze możliwości wymiany handlowej. Takie inwestycje jak ta w Małaszewiczach i Białej Podlaskiej istotnie zwiększają rolę kolei jako sprawnego i ekologicznego środka transportu – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Czytaj też: Chiny uruchamiają nową trasę przez Małaszewicze. Pomoże Poczta Polska

Duża inwestycja w zwiększenie przepustowości

Kontrakt o wartości prawie 123 mln zł jest finansowany z Krajowego Programu Kolejowego, który jest przeznaczony na dokapitalizowanie zarządcy infrastruktury. Oba terminale położone są na ważnym obszarze. Przez ten region przebiega najbardziej eksploatowana trasa Nowego Jedwabnego Szlaku, a Małaszewicze obsługują większość kolejowych przewozów towarowych między Europą a Chinami. Doprowadziło to do zatorów na granicy i konieczności zwiększenia przepustowości.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych na stacji Biała Podlaska i Małaszewicze zwiększy rolę ekologicznego transportu kolejowego na ważnej trasie wschód – zachód. Dzięki pracom poprawi konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez granicę – stwierdził Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Jednak ze względu na zmieniający się krajobraz polityczny, UE zdecydowała się nie finansować dużego projektu modernizacyjnego planowanego na obszarze przeładunkowym Małaszewicze, który obejmuje terminale Kobylany, Małaszewicze, Bór i Chotyłów, a projekt ten jest obecnie wstrzymany.

Czytaj również: Chiny wracają do węgla. Chwilowa zmiana czy długotrwały trend?

Terminal Małaszewicze otrzyma wsparcie państwa. Na UE nie ma co liczyć

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button