E-commerceLotniczyTransport

FedEx uziemia samoloty. Spada zapotrzebowanie na przesyłki

Wszystko po to, by zrównoważyć spadające przychody z e-commerce

FedEx zmniejsza liczbę lotów, które obsługuje i uziemia samoloty, umieszczając je w tymczasowym magazynie. Wszystko po to, by zrównoważyć spadające przychody z e-commerce po wcześniejszym boomie związanym z pandemią.

FedEx zmniejsza liczbę lotów i uziemia samoloty 

Gigant przesyłek ekspresowych w październiku wyeliminował od ośmiu do dziewięciu dziennych lotów międzynarodowych i około 23 połączeń krajowych, aby pomóc osiągnąć 2,2-2,7 miliarda dolarów oszczędności po ogłoszeniu gwałtownego spadku kwartalnych zysków. Większość oszczędności będzie pochodzić z działu Express.

FedEx planuje w tym miesiącu usunąć osiem do dziewięciu kolejnych krajowych lotów i tymczasowo uziemia samoloty. Plan zakłada strukturalne obniżenie kosztów o 4 miliardy dolarów, począwszy od roku fiskalnego 2025, przy czym sieć lotnicza jest silnym kandydatem do dalszego usprawnienia.

FedEx konsoliduje również swoją sieć naziemną. W sobotę potwierdził, że wprowadza urlopy dla kierowców w dziale transportu drobnicowego, FedEx Freight. Uziemione samoloty to w większości starsze modele o niskich kosztach utrzymania. Rezygnacja z latania nimi odracza kolejną ważną konserwację, oszczędzając pieniądze. Tempo, w jakim wydatki konsumpcyjne przesuwały się z towarów na usługi, zaskoczyło firmę.

Czytaj też: InPost rozpoczyna współpracę z Zalando

Popyt na przesyłki spada

Mike Lenz, szef finansów w FedEx powiedział, że cięcia w przepustowości trans-pacyficznej będą trwałe.

Mieliśmy do 16 lotów przez Pacyfik, taki był plan. Nie ma scenariusza, w którym wyobrażalibyśmy sobie powrót do tego poziomu lotów nad Pacyfikiem, nawet jeśli nastąpi zmiana – powiedział Lenz.

FedEx wycofa swoje najstarsze trzysilnikowe samoloty szerokokadłubowe, MD-10, pod koniec roku kalendarzowego, kilka miesięcy wcześniej niż pierwotnie planowano, a MD-11 zostaną wycofane w następnej kolejności.

Lenz powiedział, że spowolnienie popytu i eksplozja handlu elektronicznego, który obecnie stanowi prawie 100% wzrostu rynku paczek, ilustrują znaczenie inicjatywy Network 2.0 uruchomionej latem w celu poprawy wydajności poprzez harmonizację niezależnych sieci ekspresowych, naziemnych i ciężarowych.

W ramach szerszego planu redukcji rocznych wydatków o maksymalnie 1,5%, wydamy trochę środków z funduszy strukturalnych, aby uzyskać wzajemne wykorzystanie obiektów. Musimy się zastanowić nad sekwencjonowaniem i nad tym, że jest to sieć i nie możemy pojedynczo sprawić, by jeden jej element działał, podczas gdy reszta nie – powiedział.

Czytaj też: Biden spotka się z Xi Jinpingiem. Szansa na naprawę relacji Chiny-USA?

Amazon planuje masowe zwolnienia. Utrudnią logistykę i handel?

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button