Duże przejęcie na rynku dostaw towarów luksusowych
GXO może wykorzystać zdolności PFS w obszarze wsparcia operacyjnego dla swojej bazy klientów
GXO przejmuje dostawcę towarów luksusowych, firmę PFSweb. Wartość transakcji wyniosła 181 milionów dolarów i zostanie w całości opłacona gotówką. Akcje PFSweb wzrosły o ponad 48% na początku czwartkowej sesji, osiągając cenę 7,43 dolara za akcję.
GXO przejmuje firmę PFSweb
Firma świadcząca usługi logistyki kontraktowej, GXO Logistics przejmuje firmę PFSweb, międzynarodowego dostawcę towarów luksusowych w e-commerce. Transakcja o wartości 181 milionów dolarów przypisuje firmie PFS wartość przedsiębiorstwa w wysokości 142 milionów dolarów, przy jednoczesnym zachowaniu salda gotówkowego wynoszącego 39 milionów dolarów. GXO poinformowało, że transakcja ma zostać sfinalizowana w czwartym kwartale.
Czytaj też: Nowy dyrektor ds. automatyzacji w GXO! Kim jest Adrian Stoch?
Jak informuje portal FreightWaves, PFS specjalizuje się w realizacji zamówień dla ponad 100 ekskluzywnych marek z branży zdrowia i urody, kolekcjonerskich oraz biżuterii. Oferuje także ochronę przed oszustwami i usługi płatnicze, obsługę klienta oraz centrum obsługi telefonicznej. PFS generuje 86% swoich dochodów z obszaru Ameryki Północnej. Posiada osiem centrów dystrybucyjnych w Stanach Zjednoczonych, dwa w Wielkiej Brytanii i jeden w Belgii. Wszyscy pracownicy zostaną przeniesieni wraz z transakcją, a firma ostatecznie zostanie wchłonięta przez GXO.
GXO wykorzysta możliwości PFS
Jak informuje portal FreightWaves, GXO może wykorzystać zdolności PFS w obszarze wsparcia operacyjnego dla swojej bazy klientów. Jednak na razie chce skoncentrować się na wykorzystaniu możliwości wzrostu w tych sektorach.
Według przewidywań, PFS wygeneruje w tym roku 21 milionów dolarów zysku przed opodatkowaniem, odsetkami, amortyzacją i deprecjacją. Po odjęciu salda gotówkowego, GXO zapłaciło siedmiokrotność przewidywanego EBITDA, co według władz firmy było atrakcyjną wyceną.
PFS to idealna firma dla GXO: zwiększa naszą obecność w nowych, szybko rozwijających się sektorach na terenie Ameryki Północnej i dodaje istotną działalność do naszej oferty – stwierdził Malcolm Wilson, CEO GXO.
Czytaj też: PIE: Potencjał umów handlowych UE pozostaje niewykorzystany
Rynek towarów luksusowych ma ogromny potencjał i stale ewoluuje. Wraz z rosnącym bogactwem globalnej klasy średniej, popyt na produkty ekskluzywne rośnie. Internet i media społecznościowe umożliwiają globalny zasięg, co otwiera nowe rynki i możliwości sprzedaży. Jednocześnie, rośnie świadomość ekologiczna i społeczna, co skłania luksusowe marki do działań zgodnych z wartościami.
Jeden komentarz