PKP Intercity zainwestuje w rozbudowę infrastruktury technicznej na stacji Poznań Główny, która stanowi istotny węzeł kolejowy dla pociągów przewoźnika. Prace modernizacyjne obejmować będą obszar o powierzchni około 1,2 hektara. Umowa opiewa na kwotę blisko 2,2 mln zł brutto.
PKP Intercity inwestuje w rozbudowę stacji Poznań Główny
Przebudowa bocznic kolejowych PKP Intercity na stacji Poznań Główny, zlokalizowanych przy ulicy Kolejowej, przyczyni się do podniesienia standardu konserwacji taboru. W wyniku działań modernizacyjnych i rozbudowy, zoptymalizowany zostanie proces obsługi pojazdów i usprawniona zostanie gospodarka wodna w obiekcie. W rezultacie, wszelkie te aspekty pozytywnie wpłyną na jakość podróży oferowaną pasażerom, którzy podróżują do i z Poznania. Dzięki przeprowadzonym modyfikacjom, bocznica będzie w stanie sprostać wymogom dotyczącym zarówno aktualnej floty pojazdów spółki, jak i przyszłego, nowoczesnego taboru, który PKP Intercity planuje dopiero nabyć.
Rozbudowujemy stację postojową w Poznaniu, za której zaprojektowanie będzie odpowiedzialna firma Multiconsult Polska 🚉 Dowiedz się więcej na https://t.co/BAqBtBIIRe pic.twitter.com/ZpIWdXrsKk
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) August 24, 2023
Nowa infrastruktura zostanie stworzona z uwzględnieniem wymogów ochrony środowiska przed zanieczyszczeniem powietrza, gleby oraz wód gruntowych. Co więcej, infrastruktura techniczna zostanie dostosowana do działalności przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, przez cały rok.
Nie da się przeprowadzać wielomiliardowych inwestycji w tabor bez unowocześniania zapleczy technicznych. Ich rozwój ma znaczący wpływ na kształt siatki połączeń PKP Intercity, jak i na oferowanie coraz wyższego standardu podróżowania dla milionów Polaków. Jest to bardzo ważny element podnoszenia naszej jakości – mówi Krzysztof Świerczek, Członek Zarządu PKP Intercity.
Czytaj też: PKP Intercity zakupi aż 46 nowych lokomotyw elektrycznych
PKP Intercity skupia się na zmniejszeniu emisji CO2
Na obszarze bocznicy kolejowej w Poznaniu zostaną ulokowane zestawy wagonów, elektryczne zespoły trakcyjne oraz lokomotywy elektryczne i spalinowe. Prace modernizacyjne umożliwią również przeprowadzenie regularnych przeglądów poziomu pierwszego (P1) i drugiego (P2). Realizacja projektu podzielona została na dwie fazy, zaczynając od opracowania planu budowlanego wraz z uzyskaniem wszelkich potrzebnych zezwoleń, a kończąc na wykonaniu prac budowlanych oraz zdobyciu finalnej decyzji o zezwoleniu na eksploatację. Całe przedsięwzięcie wkomponowuje się w największy w historii spółki program inwestycyjny.
Naszym zadaniem jest nie tylko wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla tej inwestycji – projektu budowlanego i wykonawczego, pozyskanie stosownych zgód i pozwoleń, ale także wsparcie inwestora w trakcie postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w czasie ich realizacji. Na opracowanie dokumentacji mamy 12 miesięcy, ale nasz doświadczony zespół projektowy jest już gotowy, by przystąpić do pracy – zaznacza Jarosław Wielopolski, Prezes Zarządu Multiconsult Polska.
Czytaj też: Inflacja w Polsce jest rozlana i utrwalona. Daleko nam do strefy euro
Do roku 2030 firma planuje zainwestować 2,6 miliarda złotych w ekologicznie przyjazne stacje postojowe oraz zaplecza techniczne. Modernizacja infrastruktury technicznej przyczyni się do ujednolicenia struktur. Po zakończeniu tych działań, obiekty zostaną podzielone na trzy kategorie, dostosowane do określonych standardów, uwzględniających różne wymagania taborowe w konkretnych lokalizacjach, związane z harmonogramem przewozów. Do 2030 roku PKP Intercity planuje posiadać 20 stacji postojowych i bocznic kolejowych, oraz 32 miejsca do przygotowania pociągów w zakresie utrzymania czystości w obiektach wykorzystywanych przez PKP Intercity.
2 Komentarze