LotniczyTransport

Apus buduje samoloty napędzane wodorem. Powstała nowa hala

Ze względu na rozpiętość skrzydeł samoloty wymagają przestronnej przestrzeni podczas końcowego montażu

Apus planuje zbudować i przetestować swoje samoloty napędzane wodorem. W tym celu firma otworzyła nową halę w Niemczech. Produkcja seryjna ma się rozpocząć za dwa lata.

Apus konstruuje samoloty napędzane wodorem

Firma Apus otworzyła halę w mieście Strausberg (powiat Märkisch-Oderland) w której montuje i testuje samoloty napędzane wodorem.

Dzięki tej inwestycji będziemy w stanie przeprowadzać kompleksowe testy naszych samolotów napędzanych wodorem – powiedział Phillip Scheffel, dyrektor zarządzający w firmie Apus.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo 

Według informacji podanych przez firmę, dotychczas w Strausbergu istniał tylko dział zajmujący się rozwojem samolotów oraz biuro inżynieryjne Apus. Firma planuje uruchomienie seryjnej produkcji samolotów w 2025 roku.

Jak informuje portal Aero, ze względu na rozpiętość skrzydeł sięgającą nawet 27 metrów, samoloty wymagają przestronnej przestrzeni podczas końcowego montażu. Firma Apus została założona w 2014 roku i obecnie zatrudnia niemal 70 pracowników.

Koniec taniego latania

Tanie loty stają się coraz trudniejsze do znalezienia, gdy linie lotnicze zmagają się z wyzwaniami związanymi z dekarbonizacją i zaostrzającymi się przepisami dotyczącymi ochrony klimatu. Wzrost cen biletów to nowa rzeczywistość, której nie można uniknąć.

Czytaj też: Koniec taniego latania. Zapłacimy więcej przez politykę klimatyczną

Dekarbonizacja lotnictwa to nie lada wyzwanie, tym bardziej jeśli bierzemy pod uwagę przewidywany wzrost liczby pasażerów. Przykładowo, Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA) prognozuje znaczny wzrost liczby pasażerów. Do 2040 roku liczba ta może prawie podwoić się do prawie 8 miliardów, w porównaniu z poziomem z 2017 roku. Pytanie, czy wzrost liczby pasażerów będzie możliwy do pogodzenia z dążeniem do neutralności klimatycznej, pozostaje otwarte. Czytaj więcej

Osiągnięcie neutralności klimatycznej będzie wymagało olbrzymich inwestycji w badania, rozwój i wdrożenie technologii niskoemisyjnych. Sektory lotnicze będą musiały przeznaczyć ogromne środki na rozwój paliw alternatywnych, usprawnienie procesów operacyjnych oraz wdrażanie technologii usuwania dwutlenku węgla z atmosfery.

Aktywiści klimatyczni zablokowali lotnisko w Antwerpii

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button