Podobnie jak większość tanich przewoźników, Jetstar często boryka się z krytyką związaną z odwołaniami i opóźnieniami lotów. Szefowa Jetstar, Stephanie Tully, stara się to zmienić i przeprasza podróżnych.
Szefowa Jetstar przeprasza podróżnych
Stephanie Tully, szefowa grupy Jetstar Airways, przeprasza klientów linii lotniczej za opóźnienia i obiecuje zmniejszenie liczby opóźnień i odwołań lotów. Jak informuje portal Simple Flying, Tully zachęca podróżnych do skorzystania z oferty Jetstar i dania drugiej szansy przewoźnikowi.
Przepraszamy za niedogodności, jakie spowodowały opóźnienia i odwołania lotów naszej linii lotniczej Jetstar. Jesteśmy świadomi, że zawiedliśmy naszych pasażerów i za to przepraszamy Wróciliśmy do poziomu sprzed pandemii i oferujemy atrakcyjne ceny biletów lotniczych, aby przyciągnąć pasażerów. Możemy pochwalić się najniższym wskaźnikiem odwołań wśród australijskich linii lotniczych w lipcu. Chociaż w czerwcu mieliśmy najlepszy wskaźnik punktualności przy przylotach w porównaniu do innych krajowych przewoźników, to niestety wypadliśmy na przedostatnim miejscu pod względem punktualności przy odlotach. Pragniemy przeprosić wszystkich klientów za tę sytuację. Jesteśmy zdeterminowani, by usprawnić nasze usługi i zapewnić naszym pasażerom jak najlepsze doświadczenie podróżowania. Dlatego też gorąco zachęcamy wszystkich do wyboru Jetstar jako przewoźnika – stwierdziła.
Czytaj też: Qantas przedstawia klasę ekonomiczną na 19-godzinnych lotach NY-Sydney
Jak dodaje Simple Flying, Tully podkreśliła, że niedawne słabe wyniki rozczarowały klientów. W przyszłym roku linia lotnicza obchodzić będzie swoje 20. urodziny i przez ten czas przetransportowała ponad 400 milionów pasażerów na swojej sieci. Tully podkreśliła:
Demokratyzujemy podróżowanie. Umożliwiamy podróżowanie każdemu i uwielbiamy tę emocjonalną więź z ludźmi, którzy może w innych okolicznościach by nie podróżowali. Nadszedł czas, aby dać Jetstarowi szansę – wskazała.
Punktualność lotów niezwykle ważna
Punktualność lotu jest mierzona wtedy, gdy samolot odlatuje w ciągu 15 minut od zaplanowanego czasu odlotu, a same odwołania mogą mieć różne przyczyny i wynikać na przykład ze złej pogody lub usterek. Jeśli porównamy dane z poprzednich miesięcy z konkurencją na australijskim rynku, zauważymy, że w czerwcu Jetstar prowadzi wśród krajowych przewoźników pod względem punktualności. Według danych Biura Badań Infrastruktury i Transportu (BITRE), niskokosztowa spółka-córka Qantas osiągnęła najlepszy wskaźnik punktualności przy przylotach.
Wskaźnik odwołań lotów krajowych był porównywalny z macierzystą firmą Qantas i wynosił 3,7%. Pozostali konkurenci przewoźnika to linie Virgin Australia, które osiągnęły wskaźnik 4,1%, Skytrans z wynikiem 3,6% i Rex z wynikiem 2,2%.
Czytaj też: Janet Yellen jedzie do Chin. Czy załagodzi stosunki Chiny-USA?
W czerwcu, pod względem punktualności przy przylotach, Jetstar utrzymał zgodność z rozkładem czasu w 67% przypadków, co oznaczało przewagę o 2 pkt proc. nad Virgin Australia. Jednak trzy najlepsze linie lotnicze w tej kategorii to: Skytrans na pierwszym miejscu z wynikiem 83%, Rex z wynikiem 72,3% oraz Qantas z wynikiem 70,7%.
Jak informuje portal Simple Flying, biorąc pod uwagę linie lotnicze działające w Australii, które odlatywały zgodnie z rozkładem w czerwcu, ponownie liderem był Skytrans z wynikiem 80,5%, a za nim uplasowały się Rex z wynikiem 75,6%, Qantas z wynikiem 71,4%, Virgin Australia z wynikiem 67,9%, a na końcu Jetstar z wynikiem 66,2%. Jest to jednak wzrost o 3,8% w porównaniu z wynikami z maja.
Choć wiele zakłóceń lotów może wynikać z przyczyn niezależnych od przewoźnika, pozytywnym jest fakt, że Jetstar przyznaje się do swoich niedociągnięć i obiecuje poprawę.
Znajdziesz nas w Google News