KolejowyTransport

Traxxy wciąż popularne. Duże zamówienie na 50 lokomotyw

Railpool zamierza wykorzystać 50 lokomotyw Traxx Universal we Francji i wzdłuż najważniejszych korytarzy europejskich

Firma leasingowa Railpool przyznała Alstomowi umowę o wartości 260 milionów euro na dostawę 50 uniwersalnych lokomotyw elektrycznych Traxx Universal, przeznaczonych do międzynarodowych przewozów towarowych i pasażerskich w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Belgii, Luksemburgu i Polsce.

Railpool kupi 50 lokomotyw Traxx

Lokomotywy zostaną wyposażone w system pokładowy Atlas, umożliwiający pracę z systemami ETCS oraz starszymi systemami kontroli ruchu pociągów. Jak informuje Railway Gazette, Railpool zamierza wykorzystać 50 lokomotyw Traxx Universal „we Francji i wzdłuż najważniejszych korytarzy europejskich, przyczyniając się do dalszego rozwoju zrównoważonego i wydajnego transportu kolejowego z Francji”.

Wraz z tym zakupem umacniamy nasze zobowiązanie do rozwijania unikalnej oferty pełnej obsługi na rynku francuskim, co jest uzupełnieniem niedawnego otwarcia biura – powiedział dyrektor generalny Railpool, Torsten Lehnert.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Traxxy wciąż popularne

Zaledwie kilka tygodni temu informowaliśmy o dużym zamówieniu Northrail na nowe pociągi od Alstom. Firma również kupi do 50 lokomotyw Traxx Universal, a wszystkie zamówione lokomotywy zostaną wyposażone w nowy system ATLAS. Pierwsze lokomotywy zostały zatwierdzone do jazdy z prędkością 160 km/h na trasach w Niemczech, Francji, Belgii, Luksemburgu, Austrii i Polsce.

Ze względu na długoterminową umowę serwisową, firma Northrail będzie również korzystać z zoptymalizowanych i przewidywalnych kosztów cyklu życia oraz maksymalnej dostępności lokomotyw – przekazał w komunikacie prasowym prezes Alstomu dla Niemiec, Austrii i Szwajcarii, MüslümYakisan.

Czytaj też: Kolejne zamówienie na pociągi od Alstom. Traxxy wciąż popularne

Jak informuje portal Zdopravy, pełen pakiet serwisowy obejmuje okres 8 lat, a maksymalna wartość kontraktu wynosi 370 milionów euro. Produkcja będzie odbywać się w zakładzie Alstomu w niemieckim Kassel, a jej rozpoczęcie planowane jest na rok 2025. Northrail będzie działać jako zarządca majątku i firma wynajmująca lokomotywy. Wszystkie maszyny zostaną wyposażone w system ATLAS, który jest rozwiązaniem pokładowym Alstomu dla europejskiego systemu zabezpieczania ruchu ETCS.

Polska firma intermodalna stawia na Traxxy

Z kolei pod koniec czerwca firma Alstom dostarczyła nowe lokomotywy elektryczne Traxx operatorowi intermodalnemu PCCIntermodal. Kontrakt na dostawę maszyn, wraz z certyfikacją i przeszkoleniem personelu, został zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, którego głównym celem jest promowanie i wdrażanie przyjaznych dla środowiska rozwiązań w sektorze transportowym. Transport intermodalny w Polsce dynamicznie rozwija się już od drugiej dekady, a branża zdobyła stabilną pozycję na rynku i stała się istotnym czynnikiem wpływającym na politykę transportową zarówno w kraju, jak i za granicą.

Polska firma intermodalna stawia na elektryczne Traxxy

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button