Firma wynajmująca lokomotywy Northrail złożyła zamówienie na nowe pociągi od Alstom. Firma kupi do 50 lokomotyw Traxx, a wszystkie zamówione lokomotywy zostaną wyposażone w nowy system ATLAS.
Duże zamówienie na pociągi od Alstom
Firma wynajmująca lokomotywy, Northrail, oraz fundusz transportowy RIVE Private Investment podpisały z Alstomem ramową umowę na dostawę do 50 wielosystemowych lokomotyw Traxx Universal. Firmy zobowiązały się do zamówienia 15 sztuk, a umowa obejmuje nie tylko samo zamówienie na pociągi od Alstom, ale również usługi serwisowe. Pierwsze lokomotywy zostały zatwierdzone do jazdy z prędkością 160 km/h na trasach w Niemczech, Francji, Belgii, Luksemburgu, Austrii i Polsce.
Jak informuje portal Zdopravy, pełen pakiet serwisowy obejmuje okres 8 lat, a maksymalna wartość kontraktu wynosi 370 milionów euro. Produkcja będzie odbywać się w zakładzie Alstomu w niemieckim Kassel, a jej rozpoczęcie planowane jest na rok 2025. Northrail będzie działać jako zarządca majątku i firma wynajmująca lokomotywy. Wszystkie maszyny zostaną wyposażone w system ATLAS, który jest rozwiązaniem pokładowym Alstomu dla europejskiego systemu zabezpieczania ruchu ETCS.
Ze względu na długoterminową umowę serwisową, firma Northrail będzie również korzystać z zoptymalizowanych i przewidywalnych kosztów cyklu życia oraz maksymalnej dostępności lokomotyw – przekazał w komunikacie prasowym prezes Alstomu dla Niemiec, Austrii i Szwajcarii, Müslüm Yakisan.
Czytaj też: RegioJet notuje rekordowe zyski! Firma zyskuje po pandemii
Testy w Czechach
W tym roku na wiosnę Alstom rozpoczął testowanie lokomotyw Traxx3 MS na torze Centrum Testowego VUZ w Velimie, z podwoziami przystosowanymi do prędkości 200 km/h. Pierwsza lokomotywa jest przeznaczona dla belgijskich kolei państwowych SNCB, które w zeszłym roku podpisały ramową umowę na dostawę do pięćdziesięciu tych lokomotyw, zamawiając zobowiązująco 24 sztuki. Ich dostawy mają rozpocząć się w 2026 roku. Te same lokomotywy, przystosowane do prędkości 200 km/h, mają również pojawić się u czeskiego przewoźnika RegioJet, który posiada opcję u Alstomu na dostawę łącznie trzynastu lokomotyw wielosystemowych.Nowa generacja lokomotyw Traxx3 obecnie jeździ z prędkością 160 km/h.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Jak informuje portal Zdopravy, Alstom dokonał modyfikacji podwozi, aby zwiększyć prędkość, właśnie testując ich właściwości na torze w Czechach. W lutym wypożyczalnia pojazdów kolejowych Railpool ogłosiła dużą umowę zakupu lokomotyw Traxx. Firma kupi 27 sztuk, a umowa obejmuje opcję dostawy kolejnych piętnastu maszyn. Railpool dostarczy nowe lokomotywy klientom w Polsce, Włoszech, Norwegii i Szwecji.
Znajdziesz nas w Google News