KolejowyTransport

RegioJet zamawia lokomotywy elektryczne od Alstom

Dostawy nowych pociągów od Alstom mają się rozpocząć w 2024 roku

Czeski operator RegioJet podpisał kontrakt na nowe lokomotywy elektryczne od firmy Alstom. 13 lokomotyw Traxx MS3 będzie wyposażonych w ETCS i krajowe systemy sygnalizacji do użytku w Czechach, Słowacji, Austrii, na Węgrzech, w Polsce i Niemczech. Dostawy mają się rozpocząć w 2024 roku.

RegioJet kupi kolejne lokomotywy elektryczne od Alstom

Obecnie RegioJet eksploatuje już lokomotywy elektryczne od Alstom. We flocie przewoźnika są 22 lokomotywy wielosystemowe, z których 18 to najnowsza generacja Traxx MS3.

Te nowoczesne lokomotywy są niezawodną i sprawdzoną częścią naszej floty. Oprócz zwiększonej wydajności i niższych kosztów operacyjnych, nowe lokomotywy umożliwią nam dalszy rozwój jakościowych i nowoczesnych usług transportu kolejowego pod marką RegioJet w Czechach, a także w innych krajach europejskich. Jednocześnie zakupy te wyraźnie potwierdzają nasze zaangażowanie w inwestowanie w nową technologię pociągów, która przynosi większy komfort pasażerom – zachwala nowy zakupy właściciel RegioJet, Radim Jančura.

Nowe lokomotywy będą wykorzystywane do przejazdów krajowych i transgranicznych na zelektryfikowanych sieciach w Czechach, Słowacji, Austrii, Węgrzech, Polsce i Niemczech. Są one przeznaczone do użytku z różnymi systemami elektryfikacji i są wyposażone w system sygnalizacji ETCS poziomu 2, a także we wszystkie konwencjonalne systemy sygnalizacji dla odpowiednich krajów. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.

RegioJet to ceniony klient w sektorze lokomotyw, z którym współpracujemy od dawna i odnosimy sukcesy. Cieszymy się, że dzięki 13 lokomotywom Traxx, które mają zoptymalizowany system utrzymania i mniejszą liczbę interwencji, możemy nadal przyczyniać się do zwiększania wydajności zrównoważonego transportu pasażerskiego i towarowego w regionie Europy Środkowej. Wierzymy, że ta umowa otworzy drogę do innych kontraktów, które negocjujemy z RegioJet – dodał Dan Kurucz, dyrektor zarządzający Alstom na Czechy i Słowację.

Czytaj też: Największy czeski towarowy przewoźnik kolejowy kupi Vectrony

Idealna współpraca?

Trzecia generacja lokomotywy Traxx zapewnia zwiększoną wydajność operacyjną, a w porównaniu z wcześniejszymi wersjami charakteryzuje się wyższą wydajnością energetyczną. Ponadto, okresy międzyprzeglądowe zostały wydłużone o 33%, aby poprawić dostępność i zmniejszyć nakłady na konserwację. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedano ponad 2 400 jednostek. Uzyskały one homologację w 20 krajach i pokonują łącznie ponad 300 mln km rocznie.

Co ciekawe, pod koniec zeszłego roku RegioJet rozpoczął negocjacje z chińską firmą CRRC, największym na świecie producentem pojazdów kolejowych. Czeski przewoźnik planuje zakupić chińskie lokomotywy, ponieważ był… niezadowolony z opóźniania w dostawie lokomotyw Traxx MS3, zamówionych w firmie Alstom.

Zamówiliśmy lokomotywy, ale zmagamy się z brakiem rzetelności ze strony Alstomu. Dostawy są bardzo opóźnione i nie widzimy woli ze strony Alstomu, aby cokolwiek zmienić – narzekał w listopadzie Jančura.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

RegioJet wprowadza w Polsce przedziały tylko dla kobiet

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button