Amerykańska firma Amogy z siedzibą w Brooklynie podpisała umowę przedwstępną na dostarczenie czterech swoich systemów konwersji amoniaku na energię o mocy 200 kilowatów (kW) nieznanej norweskiej firmie żeglugowej.
Amogy zyskało pierwsze zamówienie
Zamówione u Amogy zespoły energetyczne będą głównym źródłem energii na nowo budowanym statku, który ma rozpocząć żeglugę bezemisyjną w 2025 roku. Jak informuje portal Marine Link, to pierwsze zamówienie firmy w branży morskiej przed planowaną komercjalizacją w 2024 roku.
Jesteśmy bardzo dumni, że ten znaczący armator wierzy w naszą technologię i uważa ją za najbardziej realne rozwiązanie dla dekarbonizacji ich nowo budowanego statku. To ważny kamień milowy na naszej drodze do komercjalizacji i wierzę, że będzie stanowił inspirację dla innych armatorów – powiedział Christian W. Berg, dyrektor zarządzający Amogy Norway.
Technologia Amogy przekształca amoniak w energię elektryczną, wprowadzając płynny amoniak przez moduły rozszczepiające zintegrowane w hybrydowym systemie ogniwa paliwowego, które napędza silniki elektryczne. Firma obecnie przekształca holownik z 1957 roku w stoczni Feeney w Kingston, w stanie Nowy Jork, aby działał na jej systemie o mocy 1 megawata (MW). Amogy planuje przeprowadzić próbę tego holownika w późniejszym terminie w górnym stanie Nowy Jork.
📢 JUST ANNOUNCED: Amogy is building the world’s first ammonia-powered, zero-emission ship!
We are currently retrofitting a tugboat with our 1MW ammonia-to-power system & plan to take the vessel on an initial voyage in late 2023. Read more ➡️ https://t.co/TyZqzAxkcq pic.twitter.com/oBkq48amNi
— Amogy (@amogyinc) March 6, 2023
Czytaj też: Amogy buduje bezemisyjny statek zasilany amoniakiem
Zielony amoniak w transporcie morskim
Przemysł morski stara się zastąpić olej napędowy czystszymi alternatywami. Żegluga międzynarodowa odpowiada za około 3 procent globalnej emisji dwutlenku węgla związanej z energią. Odsetek ten ma wzrosnąć, ponieważ coraz więcej statków dostarcza więcej towarów, a inne sektory zmniejszają swój udział w globalnych emisjach. Firma opracowała opatentowaną technologię przetwarzania amoniaku na energię, która skutecznie i wydajnie przetwarza amoniak na energię elektryczną.
Założona w 2020 roku przez czterech absolwentów MIT, którzy mają wspólną wizję, Amogy ma na celu umożliwienie dekarbonizacji transportu i zebrał już fundusze w wysokości 70 mln dolarów od inwestorów strategicznych, takich jak Amazon, Saudi Aramco, SK Innovation, AP Ventures i DCVC. Firma zamierza pływać holownikiem później w północnej części stanu Nowy Jork, w oczekiwaniu na dalsze testy bezpieczeństwa i rozmowy regulacyjne. Do tej pory bezemisyjny system energetyczny firmy, zasilany amoniakiem, został z powodzeniem zamontowany w dronie, ciężarówce i traktorze.
Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%
Znajdziesz nas w Google News