
Największa na świecie firma żeglugowa MSC przekazała, że jest gotowa na paliwa alternatywne dla swoich statków. Claudio Abbate, wiceprezes ds. polityki morskiej i spraw rządowych w Grupie MSC podczas przemówienia w Lizbonie na Economist Impact World Ocean Summit 2023 powiedział, że firma jest „chętna i gotowa” do dalszego przyjmowania i stosowania alternatywnych paliw.
Paliwa alternatywne dla statków? MSC mówi TAK
Podczas panelu omówiono temat zdekarbonizowanych szlaków handlowych, zwanych również zielonymi korytarzami. Claudio Abbate, wiceprezes ds. polityki morskiej i spraw rządowych w Grupie MSC przekazał, że przejście na inne paliwa odbędzie się w ramach zobowiązania firmy do dekarbonizacji działalności. Według Abbate, MSC jest „chętny i gotowy” na paliwa alternatywne dla swoich statków.
Uczestnictwo w zielonych korytarzach pozwala nam dzielić się doświadczeniami i pomysłami dotyczącymi adaptacji nowych technologii i różnych paliw. Zielone korytarze są z pewnością praktycznym sposobem na rozpoczęcie ścieżki dekarbonizacji, ale będąc obecni w ponad 160 krajach na całym świecie, wierzymy, że zdobyte doświadczenie będzie przekazywane w całej branży, ponieważ potrzebujemy globalnych i elastycznych rozwiązań, aby osiągnąć nasze cele dekarbonizacji. Ponadto należy pamiętać nie tylko o konieczności dostarczania paliw alternatywnych na dużą skalę, ale także o sprawnej i terminowej dostępności paliw – stwierdził Abbate.
Biorąc pod uwagę szybko zmieniające się przepisy i popularyzację stosowania paliw alternatywnych Claudio zwrócił uwagę na znaczenie elastyczności paliwowej i utrzymania szeregu opcji paliwowych. Zaznaczył, że to, co wydaje się być potencjalnie opłacalne lub powszechne dzisiaj, może nie być takie w przyszłości.
At the World Ocean Summit 2023 (@Economist_WOI), MSC has reaffirmed its commitment to embrace alternative fuels.
Speaking on a panel, Claudio Abbate declared that MSC is “willing and ready” to further adopt and embrace alternative fuel solutions.
Read more ↓
— MSC Cargo (@MSCCargo) March 7, 2023
Czytaj też: Amogy buduje bezemisyjny statek zasilany amoniakiem
MSC bada różne rodzaje paliw
Szwajcarski gigant żeglugi kontenerowej MSC ma zdecydowanie największy portfel zamówień w branży z około 134 zamówionymi kontenerowcami. Mianowicie, w styczniu firma złożyła zamówienie na dziesięć kontenerowców napędzanych LNG w Zhoushan Changhong, spółce joint venture pomiędzy prywatną Jiangsu Xin Chang Jiang Group i państwową China International Marine Containers Group (CIMC).
Dziesięć statków o pojemności 11 500 TEU zostało zaprojektowanych przez spółkę CIMC Ocean Engineering Design and Research Institute (CIMC ORIC). Dostawa nowych statków zostanie rozłożona na lata 2025-2026. Oprócz napędu dwupaliwowego umożliwiającego statkom zasilanie zarówno LNG, jak i paliwem konwencjonalnym, statki przyjmą również najbardziej zaawansowaną konstrukcję przystosowaną do zasilania amoniakiem.
MSC bada projekty modernizacyjne obejmujące różne rodzaje paliw, w tym LNG i metanol. Te dwa rozwiązania pozostają kluczowymi opcjami dla firm z branży morskiej, które chcą dziś działać w celu obniżenia emisji, ponieważ technologia jest łatwo dostępna, a infrastruktura bunkrowania już istnieje.
Czytaj też: 9 na 10 krajów najbardziej zanieczyszczających oceany znajduje się w Azji
Ukraina utworzy fundusz ubezpieczeniowy dla statków towarowych
3 Komentarze