LotniczyTransport

Amerykańskie linie notują najwyższy kwartalny zysk w historii

Delta odebrała łącznie 18 maszyn w tym roku, w tym 12 w bieżącym kwartale

Delta Air Lines ogłosiła rekordowy kwartalny zysk i kwartalną rentowność. Sukces ten jest rezultatem największego w historii rozkładu lotów Delta na trasie transatlantyckiej oraz nawiązania nowych partnerstw.

Delta Air Lines notuje historyczny zysk

Delta Air Lines osiągnęła najwyższy w historii kwartalny zysk dzięki stabilnym przepływom gotówki oraz zmniejszeniu zadłużenia. Linie lotnicze ogłosiły wyniki finansowe za czerwiec oraz przedstawiły zaktualizowane prognozy na nadchodzący kwartał, kończący się we wrześniu. Przewoźnik należący do sojuszu SkyTeam ogłosił rekordowy dochód operacyjny w wysokości 2,5 miliarda dolarów za kwartał kończący się w czerwcu, uzyskując marżę operacyjną na poziomie 17,1%. Całkowite przychody operacyjne (14,6 miliarda dolarów) były o 19% wyższe niż w tym samym okresie rok temu. Pomimo utrzymania wysokich wydatków, skorygowane koszty paliwa w wysokości 2,5 miliarda dolarów zmniejszyły się o 24% w porównaniu z tym samym kwartałem w ubiegłym roku.

Jak informuje Simple Flying, zyski wyniosły 2,68 dolarów na akcję. 595 milionów dolarów zostało przeznaczonych na podział zysków między pracowników, co dało łączną kwotę 667 milionów dolarów zgromadzoną w pierwszej połowie roku. Delta przypisuje swój sukces ciężkiej pracy i wyjątkowej obsłudze swoich pracowników, a także wprowadzeniu największego w historii letniego rozkładu lotów transatlantyckich oraz nawiązaniu nowych partnerstw.

Dzięki niesamowitej pracy całego zespołu Delta dostarcza naszym klientom silną wydajność operacyjną i usługi na najwyższym poziomie w tym intensywnym okresie letnim. Dzięki temu wynikowi wygenerowaliśmy rekordowe przychody i rentowność w czerwcowym kwartale. Nasi pracownicy to najlepsi profesjonaliści w branży, i jestem dumny, że mogę docenić ich osiągnięcia kwotą 667 milionów dolarów zgromadzoną w pierwszej połowie roku, jako zapłatę za udział w zyskach w przyszłym roku – mówi Ed Bastian, dyrektor generalny Delta.

Czytaj też: Delta Air Lines da podwyżkę pracownikom pomijając niektórych pilotów

Linie lotnicze wprowadziły również 5% podwyżkę podstawowej pensji dla uprawnionych pracowników na całym świecie, która weszła w życie 1 kwietnia. Przewoźnik wprowadził największy w historii letni rozkład lotów transatlantyckich. W tym roku linie lotnicze oferują ponad 650 lotów tygodniowo do 32 destynacji, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu z latem 2022 roku. Przychody międzynarodowych lotów pasażerskich wzrosły o 61% w porównaniu do poprzedniego roku, a największy udział w tym wzroście miały loty do południowej Europy.

Rozwój współpracy

Do sukcesu przyczyniły się również nowe partnerstwa. Delta i LATAM rozpoczęły wspólne przedsięwzięcie, uruchamiając połączenia z USA do Kolumbii oraz pierwsze połączenie LATAM do Atlanty. Z drugiej strony oceanu, Delta podpisała umowę z EL AL Israel Airlines w celu strategicznego partnerstwa, oferując wygodniejsze połączenia dla klientów wraz z wymiennym współdzieleniem kodów i korzyściami dla stałych pasażerów. Program lojalnościowy linii lotniczej, SkyMiles, zyskał już ponad 3 miliony nowych członków, co stanowi drugi kwartalny rekord. Istniejące partnerstwo z American Express w ramach kart kredytowych przyniosło 1,7 miliarda dolarów ze zwiększenia liczby nabyć kart premium, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu do tego samego kwartału w 2022 roku.

Jak informuje Simple Flying, pod względem samolotów Delta odebrała łącznie 18 maszyn w tym roku, w tym 12 w bieżącym kwartale. Dostawy obejmowały samoloty Airbus A321neo, A220-300 i A330-900. Przewoźnik skorzystał również z opcji zakupu kolejnych 12 samolotów A220 i dodał jeden samolot A330-900 do swojego zamówienia. Przychody korporacyjne wzrosły w porównaniu do poprzedniego roku, a wyniki niedawnej ankiety korporacyjnej wskazują, że 93% firm oczekuje zwiększenia lub utrzymania obecnego poziomu podróży w trzecim kwartale, który kończy się we wrześniu. Wzrost przychodów z kategorii premium nadal przewyższa przewozy w klasie ekonomicznej, osiągając 25% wzrost rok do roku.

W czerwcowym kwartale osiągnęliśmy rekordowe przychody, które były o 19% wyższe niż w czerwcowym kwartale 2022 roku. Wyniki te odzwierciedlają siłę popytu, ciężką pracę naszych pracowników oraz rozwój marki Delta. Silne zapotrzebowanie utrzymuje się również w trzecim kwartale, gdzie oczekujemy, że całkowite przychody będą podobne do czerwcowego kwartału, ze wzrostem w przedziale od 11% do 14% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku, i przy pojemności większej o 16% – stwierdził Glen Hauenstein, prezes Delta.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Innym czynnikiem przyczyniającym się do sukcesu było przyspieszone spłacanie długu. Delta planuje spłacić ponad 4 miliardy dolarów zadłużenia w tym roku. Na koniec czerwcowego kwartału ogłoszono zadłużenie netto w wysokości 19,8 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 2,5 miliarda dolarów od grudnia. Przewoźnik przywrócił również wypłatę kwartalnej dywidendy, co stanowi istotny krok milowy dla inwestorów.

Ekspansja TUI na czeskim rynku: planowane loty z Pragi, Brna i Ostravy

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button