Bez kategorii

Japoński przewoźnik przejmuje kalifornijskie terminale kontenerowe

ONE podpisał umowy o nabyciu 51% udziałów w każdym z terminali

Japoński przewoźnik kontenerowy Ocean Network Express (ONE) ogłosił, że nabył pakiety kontrolne w trzech terminalach kontenerowych w Kalifornii. ONE przejmuje terminale kontenerowe, by rozszerzyć swoją obecność w komponencie infrastruktury portowej łańcucha logistycznego.

ONE przejmuje terminale kontenerowe w Kalifornii

Japoński przewoźnik kontenerowy Ocean Network Express (ONE) przejmuje trzy kalifornijskie terminale kontenerowe. ONE, który jest współwłasnością japońskich linii żeglugowych Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYL), Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i K Line, przekazał, że podpisał ostateczne umowy o nabyciu 51% udziałów w każdym z terminali firm TraPac i Yusen Terminals (YTI), które są własnością spółek macierzystych ONE.

Te przejęcia są częścią integracji biznesów żeglugi kontenerowej z firm macierzystych do ONE – podała firma w oświadczeniu.

TraPac, obecnie w posiadaniu MOL, jest operatorem terminali i dokerem statków, który świadczy usługi terminalowe w Los Angeles i Oakland. Z kolei YTI, obecnie w posiadaniu NYK, również jest operatorem terminali i dokerem statków, i świadczy usługi terminalowe w Los Angeles. ONE nie ujawniło warunków finansowych transakcji, ale przekazało, że podlega ona jeszcze zatwierdzeniu przez odpowiednie władze.

Czytaj też: Chińczycy oddali do użytku największy kontenerowiec na świecie

Walka z zakłóceniami łańcuchów dostaw

Ruch ONE nie jest zaskoczeniem, bowiem giganci żeglugowi, tacy jak duński A.P. Moller-Maersk, francuski CMA CGM czy niemiecki Hapag-Lloyd, wciąż nabywają porty lądowe i aktywa logistyczne, aby pomóc chronić się przed wahaniami łańcucha dostaw. Kilka tygodni temu francuska grupa CMA CGM, trzeci co do wielkości przewoźnik oceaniczny na świecie, przejęła terminale w Staten Island w Nowym Jorku i Bayonne w New Jersey. Gigant kupił aktywa terminalowe od Global Container Terminals (GCT). Z kolei w listopadzie zeszłego roku francuska firma wykupiła wszystkie udziały w terminalu Felix Marine Services w Los Angeles.

Niedawne zakłócenia w łańcuchu dostaw z powodu COVID-19 podkreśliły znaczenie terminali kontenerowych w utrzymaniu płynności globalnego handlu. Nowo nabyte terminale kontenerowe zabezpieczą dostęp ONE do zdolności terminalowej w kluczowych i strategicznych miejscach, wesprą ambicje rozwoju firmy i wzmocnią jej ofertę usług dla klientów – przekazał ONE.

Czytaj też: Terminal instalacyjny w Świnoujściu i fabryka turbin w Szczecinie to nowe inwestycje Baltic Power

Chińczycy zbudowali jeden z największych kontenerowców na świecie!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button