KolejowyTransport

Królewiec notuje ogromny spadek przewozów kolejowych!

Poza ruchem między Rosją a Królewcem, spadek zanotował także tranzytowy ruch eurazjatycki do Królewca

Kolej Kaliningradzka (KZD), spółka zależna Kolei Rosyjskich (RZD), odnotowała spadek ilości przewożonego towaru w pierwszej połowie 2023 roku. Królewiec odnotował spadek wolumenu przewozów kolejowych o 37,2 procent rok do roku. W okresie od stycznia do czerwca, firma przewiozła 955 700 ton towarów. W porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku, firma przewiozła ponad 1,5 miliona ton towarów. 

Królewiec notuje spadek przewozów kolejowych

To, że Królewiec notuje spadek wolumenu przewozów kolejowych raczej nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę znaczne ograniczenia w przewozach kolejowych do i z Królewca, które zostały nałożone po zaatakowaniu Ukrainy przez Rosję. Ograniczenia w przewozach kolejowych, zwłaszcza ze strony litewskiej, mają już poważne konsekwencje. Należy zauważyć, że Litwa była głównym szlakiem tranzytowym dla ruchu między Rosją a jej eksklawą. Jednak na początku 2023 roku LTG Cargo ogłosiło, że w tym roku zmniejszy ilość przewożonego towaru tranzytowego do Królewca o 67,5 procent. Spadek ten wyniósłby 5,4 miliona ton ładunków, gdyż z 8 milionów ton w 2022 roku LTG umożliwiłoby przewóz 2,6 miliona ton towarów tranzytowych.

Czytaj też: Już nie „Kaliningrad”! Trwa zmiana tablic drogowych na „Królewiec”

Jak informuje portal RailFreight, z tych 2,6 miliona ton, około 2,2 miliona ton byłoby przewożonych z Rosji do Królewca, a 420 000 ton poruszałoby się w przeciwnym kierunku. Wśród przewożonych towarów tranzytowych dominowałyby węgiel i wyroby stalowe.

Spada też ruch eurazjatycki

Jak informuje portal RailFreight, poza ruchem między Rosją a Królewcem, spadek zanotował także tranzytowy ruch eurazjatycki do Królewca. Wolumeny tranzytowe eksklawy z obszaru Eurazji znacznie spadły już w 2022 roku. Szczególnie terminali w Mamonowie i Sortirovochnym obsługiwały przepływy eurazjatyckie do Królewca.

Czytaj też: Rosja głównym dostawcą ropy dla Chin. Wyprzedziła Arabię Saudyjską

Pierwszy terminal obsłużył w 2022 roku 6 150 ton towarów z Altynkol i 1 968 ton z Dostyk. Spadek wyniósł 89,4 procent dla wolumenów pochodzących z Altynkol i 35,7 procent dla wolumenów pochodzących z Dostyk. Drugi terminal obsłużył około 43 000 ton z Altynkol i 7 320 ton z Dostyk. Spadek dla terminala Sortirovochniy był bardziej znaczący, ponieważ w porównaniu do 2021 roku otrzymał o 72,44 procent mniej wolumenów z Altynkol i o 86,98 procent mniej wolumenów z Dostyk. W pozostałej części roku sytuacja może być jeszcze gorsza dla Rosji, choć obecnie brak jeszcze dokładnych danych na ten temat.

Kaliningrad wykorzystał unijny kontyngent i nie może przewozić towarów

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button