Wyniki finansowe Grupy Girteka robią wrażenie! Skąd ten sukces?
Firma dokonała restrukturyzacji organizacyjnej i zwiększyła swoje działania w różnych regionach geograficznych
Opublikowano oficjalne wyniki finansowe litewskiego przewoźnika Girteka. W ubiegłym roku firma osiągnęła sukcesy finansowe, a jej skonsolidowane przychody wyniosły 1,93 miliarda euro, co stanowi wzrost o 34% w porównaniu z rokiem 2021. Zysk przed opodatkowaniem jeszcze bardziej zaskoczył inwestorów, rosnąc aż o 114% do 166,5 miliona euro. Grupa Girteka mogła również pochwalić się EBITDA w wysokości 348,8 miliona euro.
Bardzo dobre wyniki finansowe Grupy Girteka
W minionym roku Grupa Girteka przeszła przez okres przemian. Firma dokonała restrukturyzacji organizacyjnej, zwiększyła swoje działania w różnych regionach geograficznych, przeprowadziła rebranding swojej marki i wprowadziła nowe pozycjonowanie pod nazwą „Responsible Logistics„. Ponadto, kontynuowano szybkie wdrażanie procesów cyfryzacji. Edvardas Liachovičius, CEO Grupy Girteka, zauważa, że ubiegły rok jednoznacznie potwierdził trafność wcześniej podjętych decyzji, które już przynoszą widoczne efekty. Wyniki finansowe Grupy Girteka są bowiem tak dobre, że aż zaskoczyły inwestorów.
W ubiegłym roku nasza strategia, ukierunkowana na posiadanie własnej floty ciężarówek z własnymi kierowcami, była przewagą konkurencyjną, która zapewniła firmie sukces. Gdy sektor logistyczny stoi w obliczu niedoboru kierowców, inwestycje w różnych regionach geograficznych i w poprawę warunków pracy pomogły przyciągnąć nowych współpracowników, co umożliwiło nam zapewnienie niezbędnej przepustowości i wywiązanie się z naszych zobowiązań wobec klientów – mówi Liachovičius.
Czytaj też: Girteka współpracuje z Citi. Usprawni swoje transakcje finansowe
Co przyniesie przyszłość?
W poprzednim roku Girteka Logistics UAB, będąca poprzednią macierzystą firmą Grupy, została podzielona na trzy odrębne spółki oraz centrum kompetencji, które skupia się na obszarach takich jak finanse, IT, marketing, komunikacja i inne funkcje wsparcia. Ponadto, Girteka otworzyła nową siedzibę główną w Girteka Park w Wilnie, przeniosła się i uruchomiła nową bazę transportową w Sadach koło Poznania oraz centrum usług w Tbilisi (Sakartveli). Nadchodzący rok prawdopodobnie będzie wyzwaniem dla branży transportowej i logistycznej.
Sektor transportu i logistyki jest niezwykle cykliczny. Jeśli nie uwzględnimy sezonowości, zobaczymy, że popyt na usługi transportu towarowego zaczął spadać w połowie ubiegłego roku, więc rok 2023 będzie trudny. Sukces odniesiony w zeszłym roku pozwala nam konsekwentnie kontynuować inwestycje w strategiczne projekty, takie jak cyfryzacja działalności, modernizacja naszej floty z naciskiem na zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo na drogach oraz poprawę warunków pracy naszych kolegów – mówi Edvardas Liachovičius.
Grupa Girteka, posiadająca obecnie największą własną flotę pojazdów w Europie, rocznie realizuje przesyłki FTL dla ponad 776 000 ładunków. Dzięki zarządzaniu ponad 9 200 ciężarówkami i 9 800 naczepami, firma dostarcza towary w Europie i Skandynawii. Zespół składający się z ponad 23 000 pracowników codziennie świadczy usługi transportowe dla klientów, w tym dla największych światowych marek.
Czytaj też: Produkcja samochodów elektrycznych? Bez Chin może być trudno
Znajdziesz nas w Google NewsGirteka otwiera szlak drogowy do Azji. Alternatywa dla statków?