DrogowyTransport
Gorące newsy

Girteka otwiera szlak drogowy do Azji. Alternatywa dla statków?

Towary mogą być dostarczane do każdego miasta w Unii Europejskiej

Litewski gigant transportowo-logistyczny Girteka zamierza otworzyć szklak drogowy z Europy do Azji, stawiając na większą elastyczność niż statki i pociągi.

Girteka otwiera szlak drogowy do Azji

Ostatnie lata pokazały wyraźnie, jak kluczowe i wrażliwe są globalne łańcuchy dostaw i jak bardzo mogą być one zakłócone przez proste sytuacje. Ponieważ wiele łańcuchów dostaw wciąż łączy Azję i Europę, coraz więcej dużych producentów zaczęło korzystać z transportu drogowego pomiędzy tymi dwoma kontynentami. Naprzeciw ich oczekiwaniom postanowiła wyjść litewska firma Girteka, która uruchomiła szlak drogowy z Europy do Azji. Począwszy od największych miast w Chinach, takich jak Szanghaj, Shenzhen, Chengdu, Qingdao, aż po Chiny kontynentalne, towary mogą być dostarczane do każdego miasta w Unii Europejskiej.

Widzieliśmy już tego rodzaju trend, w którym wiele firm dywersyfikuje swoje usługi logistyczne nie tylko na kilku dostawców, ale także poprzez różne rodzaje usług logistycznych. Naszych Klientów wspiera flota prawie 10 000 samochodów ciężarowych, z czego większość to chłodnie. Jesteśmy w stanie zrealizować obietnice naszych klientów, przewożąc do Azji dosłownie wszystko z każdego miejsca w Europie. Co ważne, możemy zaoferować wymaganą jakość, która najlepiej odpowiada interesom naszych klientów – mówi Mindaugas Aleška, COO Girteka Europe West.

Czytaj też: Co czeka rynek pracy w dobie postępującej cyfryzacji?

Girtece pomaga system AI

Ponieważ duzi producenci samochodów już korzystają z tej usługi, aby wysyłać części i półprodukty z Azji do swoich zakładów w Czechach i Niemczech, podróż trwająca 24-26 dni w porównaniu do wysyłki drogą morską jest nie tylko szybsza, ale może być bardziej elastyczna pod względem miejsca przeznaczenia i pojemności. Dzięki pełnemu wsparciu cyfrowemu, w tym widoczności w czasie rzeczywistym dostępnej poza Chinami, klienci mogą śledzić swoje ładunki i planować operacje. Dzięki informacjom o przewidywanym czasie przybycia, ruchu ładunku i jego warunkach, bezpieczeństwo ładunku jest w pełni zapewnione.

Dzięki rozwiązaniom cyfrowym, opartym na sztucznej inteligencji (AI), widoczności w czasie rzeczywistym (RTV), technologiach uczenia maszynowego, skupieniu się na interfejsie użytkownika, samoobsłudze i wydajności, transport może być inteligentnie zarządzany i analizowany poprzez dane obejmujące flotę transportową, zarządzanie magazynem, operacje logistyczne i obsługę klienta. Wśród analizowanych danych określane jest najbardziej efektywne wykorzystanie paliwa, co pozwala firmie zmniejszyć emisję, jak również pozwala klientom sprawdzić swój ślad węglowy.

Czytaj też: Girteka cyfryzuje systemy logistyczne do zarządzania flotą

Girteka wykorzystuje sztuczną inteligencję do planowania tras

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button