SNCF zmodernizuje bardzo ważny odcinek kolei w Calais
SNCF Reseau zainstaluje dodatkowo 900 metrów paneli akustycznych wzdłuż odcinka
SNCF zmodernizuje krótki, ale ważny odcinek kolei w Calais. 4,4-kilometrowa trasa między portem w Calais a stacją kolejową Calais-Ville zostanie zmodernizowana w lipcu w ramach dwuetapowego projektu, którego celem jest potrójne zwiększenie ruchu towarowego z trzech-czterech pociągów dziennie do piętnastu kursów w obie strony.
SNCF zmodernizuje odcinek kolei w Calais
Projekt jest współfinansowany przez rząd francuski i region Hauts-de-France. Całkowita inwestycja wyniesie 53 miliony euro, z czego 81 procent środków pochodzi od rządu, a 19 procent od organu regionalnego. W ramach modernizacji rozpoczynającej się w lipcu zostanie również wymieniony most kolejowy Mollien, który jest częścią głównej linii kolejowej w Calais. Jak informuje portal RailFreight, stary most zostanie zastąpiony nowym o wadze 225 ton, który zostanie zainstalowany nad Kanałem Calais w ciągu 90 godzin między 28 a 31 października. Most zostanie wcześniej zbudowany i przetransportowany na miejsce, aby zostać zainstalowanym jako gotowa konstrukcja.
SNCF Reseau, modernizując odcinek kolei w Calais, zainstaluje dodatkowo 900 metrów paneli akustycznych wzdłuż odcinka, na którym linia przechodzi przez gęsto zaludnione obszary mieszkalne. Ich instalacja odbędzie się w sierpniu. Jest to pierwsza część modernizacji głównej linii w Calais. Druga część, która nie ma jeszcze ustalonego terminu, obejmować będzie badania i odpowiednie budowy alternatywnych tras między portem w Calais a trasą prowadzącą do Calais-Ville.
Czytaj też: Szwajcaria planuje duże inwestycje kolejowe, ale nie wie co wybrać
Inwestycje we francuską kolej
Francja jest gotowa przeznaczyć sto miliardów euro w latach 2023-2042 na modernizację infrastruktury i usług kolejowych. Fundusze te są uzupełnieniem środków przyznawanych corocznie na odnowienie sieci, przekraczające miliard euro. W teorii nowy francuski plan inwestycyjny brzmi bardzo dobrze, szczególnie biorąc pod uwagę kwoty, ale w praktyce zaniedbuje on francuskie koleje towarowe. Jak informuje portal Trasporto Europa, duża część inwestycji trafi bowiem do kolei pasażerskich, w tym na systemy RER (Réseau express régional) w miastach poza Paryżem i rozwój nowych linii szybkich. Z kolei w przypadku transportu towarowego projekty wydają się bardziej nieokreślone.
Program ogłoszony przez francuski rząd wywodzi się z opracowań Conseil d’orientation des Infrastructures (Coi), organu konsultacyjnego powiązanego z Ministerstwem Transportu. Portal Trasporto Europa wskazuje, że w ramach tego planu francuski zarządca sieci, SNCF Reseau, oszacował łączny koszt podwojenia ruchu kolejowego, zarówno towarowego, jak i pasażerskiego, na 138 miliardów euro, zwiększając planowane inwestycje o miliard euro rocznie.
Czytaj też: Sojusz rządu i biznesu, czyli francuski sposób na walkę z inflacją
Znajdziesz nas w Google News