Tajwański port otwiera siódmy terminal kontenerowy
Automatyzacja działania i inteligentne funkcjonowanie terminala będą dodatkowo wspierane przez w pełni zintegrowane systemy 5G

Z początkiem maja działalność rozpoczął długo oczekiwany, siódmy terminal kontenerowy tajwańskiego Portu w Kaohsiung. Pięć nabrzeży siódmego terminala kontenerowego jest największą tego typu konstrukcją w kraju, o utrzymanej głębokości 18 metrów i łącznej długości 2,4 km.
Nowy terminal kontenerowy
Terminal kontenerowy będzie pierwszym w kraju, który zainstaluje zdalnie sterowane żurawie przesuwne (STS) o zasięgu 25 kontenerów, w pełni zautomatyzowane transtackery bez kierowców oraz inteligentne systemy kontroli bram w obszarze operacji nabrzeżnych i lądowych. Jak informuje portal PortNews, nowy obiekt jest w stanie jednocześnie obsłużyć cztery VLCS-y o pojemności 24 000 TEU.
Automatyzacja działania i inteligentne funkcjonowanie terminala będą dodatkowo wspierane przez w pełni zintegrowane systemy 5G i światłowodowe, w pełni zautomatyzowany system operacyjny terminala Evergreen Marine (TOS) oraz system monitorowania mocy w czasie rzeczywistym, zapewniając, że siódmy terminal kontenerowy będzie pełnił rolę wysoko zautomatyzowanego i intuicyjnego, zaawansowanego terminala kontenerowego na arenie globalnej i regionalnej.
Wybuch pandemii w 2020 roku spowodował skutkował niedoborem personelu i nieplanowanym zamknięciem portów, co doprowadziło do globalnych opóźnień w dostawach, zatorów portowych oraz błędów i wypadków związanych z obsługą kontenerów.


Czytaj też: Biden przeznaczy miliardy na elektryfikację amerykańskich portów
Automatyzacja prac
Mimo że większość głównych firm przewozowych już w pełni przeszła na cyfrowe platformy informacyjne, w przypadku portów większość z nich wciąż nie posiada sztucznej inteligencji (AI) i zautomatyzowanych infrastruktur, które są niezbędne do skutecznego wykorzystania cyfrowych danych. Dlatego wysoce pracochłonne operacje portowe stały się podczas niedawnej pandemii poważną przeszkodą w globalnych operacjach przewozowych.
Jak informuje portal PortNews, TIPC i Evergreen Marine wspólnie przeznaczyły 40,95 miliarda tajwańskich dolarów (około 5,49 mld zł) na związane z tym przygotowania i w ciągu niecałych 5 lat zrealizowały pierwszy w kraju w pełni zautomatyzowany terminal dla kontenerów, tworząc niezbędne warunki do świadczenia portowych usług na światowym poziomie przez dziesięciolecia.
TIPC kontynuuje także racjonalizację przydziałów nabrzeży i infrastruktur kontenerowych w Porcie w Kaohsiung, aby maksymalizować wykorzystanie zasobów i efektywność operacyjną, promować długoterminową odporność oraz wzmocnić konkurencyjność Portu jako globalnego centrum przewozów kontenerowych oraz ogólnie portów handlowych na Tajwanie.
Czytaj też: Tajwańczycy chcą produkować najnowocześniejsze chipy w USA
Rekordowy wzrost liczby robotów przemysłowych w Indiach [RAPORT]
Jeden komentarz