DrogowyMorskiTransport

Biden przeznaczy miliardy na elektryfikację amerykańskich portów 

Celem nowego programu jest elektryfikacja amerykańskich portów oraz redukcja emisji pojazdów ciężarowych

Administracja prezydenta Joe Bidena uruchomiła program o wartości 4 miliardów dolarów, którego celem jest elektryfikacja amerykańskich portów oraz redukcja emisji pojazdów ciężarowych.

Elektryfikacja amerykańskich portów celem nowych programów Bidena

Agencja Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych (EPA) ogłosiła konsultacje na temat swojego programu „Clean Ports” o wartości 3 miliardów dolarów, którego celem jest elektryfikacja amerykańskich portów i zmniejszenie zanieczyszczeń, oraz swojego programu „Clean Heavy-Duty Vehicle” o wartości 1 miliarda dolarów, który ma na celu zmniejszenie emisji pojazdów w pobliżu portów i innych tras przejazdowych dla ciężarówek. EPA oczekuje szczegółów na temat dostępności, ceny rynkowej oraz wydajności pojazdów z zerowymi emisjami, wyposażenia portowego z zerowymi emisjami, infrastruktury ładowania oraz innych potrzeb związanych z technologiami o zerowych emisjach.

Jak informuje portal Marine Link, doradca ds. Klimatu w Białym Domu, Ali Zaidi, powiedział, że celem programu jest rozwiązanie problemu „szkodliwych zanieczyszczeń, które przepompowują się przez portowe społeczności, poprzez inwestycje i ustalenie standardów, które pobudzą przejście na czyste, amerykańskie technologie”. Zaidi powiedział agencji Reuters, że porty stanowią znaczną część emisji.

Są to skupiska skoncentrowanych zanieczyszczeń. Możemy przyspieszać w kierunku bardziej produktywnych, bardziej wydajnych centrów działalności gospodarczej, ale jednocześnie możemy zmniejszyć emisje – stwierdził.

Czytaj też: USA radykalnie ograniczy emisje? Kierowcy słono za to zapłacą 

Nowe regulacje dotyczące emisji spalin w USA

Wcześniej w tym roku, EPA ustaliło nowe standardy dotyczące czystego powietrza dla pojazdów ciężarowych, które są o 80% bardziej restrykcyjne niż obecne standardy i które są pierwszymi takimi standardami od ponad dwóch dziesięcioleci. EPA szacuje, że do 2045 roku przepisy te pozwolą na uniknięcie do 2,9 tys. przedwczesnych zgonów rocznie z powodu chorób związanych z zanieczyszczeniem, i przyniesie korzyści netto w wysokości 29 miliardów dolarów rocznie. Jak informuje portal Marine Link, w kwietniu EPA zaproponowało nowe drastyczne ograniczenia emisji spalin z rur wydechowych dla średnich i ciężkich pojazdów.

Większość osób, które mieszkają w pobliżu portów, wie, że zanieczyszczenie powietrza może być ekstremalne, ponieważ wszystkie ciężarówki i pojazdy przewożące towary do i z portów oraz na pokładach statków znacznie zanieczyszczają powietrze – powiedział Biden w kwietniu.

Z kolei w zeszłym tygodniu zatwierdzono regulacje stanu Kalifornia, które wymagają, aby wszystkie średnie i ciężkie pojazdy sprzedawane w stanie w 2036 roku były bezemisyjne, a nowe przepisy zmniejszające emisje zostały wprowadzone dla lokomotyw. Ciężarówki, dostawy lokalne i floty rządowe muszą przejść na bezemisyjne źródła do 2035 r., śmieciarki i autobusy miejskie do 2039 r., a ciągniki siodłowe z kabinami sypialnymi i pojazdy specjalne do 2042 r.

Czytaj też: Przegrana zielonych aktywistów. Biden łamie obietnicę i zatwierdza projekt Willow

Daimler Truck wprowadza na rynek USA ciężarówki RIZON

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button