Od lutego francuski dostawca usług logistycznych Bolloré Logistics testuje elektryczne rowery cargo CIP na terenie Hamburga, w celu transportu części zamiennych, dokumentów i narzędzi.
Bolloré Logistics testuje elektryczne rowery cargo
Wspólnie z firmą CIP Mobility z Monachium, dostawca usług logistycznych Bolloré Logistics rozpoczął w Hamburgu projekt pilotażowy wykorzystania elektrycznych rowerów cargo marki Mocci CIP w celu redukcji swoich emisji CO2. Według firmy elektryczne rowery cargo są w stanie zastąpić vany oraz ciężarówki, i dotrzeć do klientów firmy, centrum logistycznego i obszarów odprawy celnej w celu wymiany dużej liczby części zamiennych, narzędzi i dokumentów.
Jak informuje portal Logistik Heute, walka ze zmianami klimatycznymi, poprawa jakości powietrza i ochrona przyrody są według dostawcy logistycznego kluczowe. Ponadto, Bolloré Logistics postawił sobie za cel zmniejszenie emisji Scope 1 i Scope 2 do 2027 roku o 43% w porównaniu z 2017 rokiem.
To pilotażowe przedsięwzięcie jest dopiero początkiem. Chcemy kontynuować nasze wysiłki w celu redukcji naszej bilansu CO2 w Niemczech i we współpracy z Mocci. Naszym celem jest uruchomienie kolejnych podobnych projektów z ważnymi klientami i partnerami – mówi Tobias Deil, dyrektor generalny Bolloré Logistics w Niemczech.
In February 2023, @BolloreLog #Germany started deploying at its #Hamburg site: mocci's Smart Pedal Vehicles.
Read the full article: https://t.co/1TON7NcxYZ pic.twitter.com/zzhVC4Fo1S
— Bolloré Logistics (@BolloreLog) April 18, 2023
Czytaj też: Renault Trucks będzie sprzedawać… rowery towarowe Freegône
Innowacyjne rowery cargo
Producent rowerów opracował specjalnie dla sektora biznesowego, tak zwany Smart Pedal Vehicle, czyli rower z elektrycznym wspomaganiem. Nowoczesny e-rower cargo nie ma łańcucha ani paska, a opiera się na połączeniu sprzętu elektrycznego i oprogramowania. Producent zapewnia, że urządzenie jest dzięki temu bardziej wytrzymałe i wymaga mniej konserwacji niż tradycyjne E-Lastenräder.
Jak informuje portal Logistik Heute, cyfrowa jednostka napędowa bez łańcucha stanowi jedną z kluczowych innowacji. Hybrydowy system napędowy opiera się na koncepcji, w której pedały napędzają generator produkujący energię dla silnika elektrycznego w tylnej części roweru. Dodatkowe wsparcie zapewnia wymienna bateria. Dzięki usunięciu mechanicznego przeniesienia napędu i redukcji części, producent chce stworzyć bezpieczny i mało wymagający system.
Producent stosuje także innowacyjną metodę budowy rowerów i zamiast stalowej lub aluminiowej ramy, korzysta z tworzywa sztucznego, który można poddać recyklingowi. Według danych firmy, przednie i tylne koło oraz rama składają się tylko z jednego elementu strukturalnego. Emisja CO2 podczas produkcji takiej ramy jest około 68% mniejsza niż przy produkcji ramy aluminiowej. Stopień recyklingu wynosi około 95%, ponieważ rama nie jest z mieszaniny materiałów. Szkodliwe dla środowiska procesy, takie jak malowanie lub spawanie, zostały całkowicie wyeliminowane.
Czytaj też: Elektromobilność? To się nie uda. Ja czekam na napęd Gipidi [Felieton Palutkiewicza]
Znajdziesz nas w Google News