Firma WattEV otrzyma pierwszą partię 14 elektrycznych ciężarówek Nikola Tre BEV. Zakup finansowany jest poprzez długoterminowy leasing między Mitsubishi HC Capital America a firmą WattEV. Pierwsze ciężarówki Nikola Tre trafią do firmy.
Ciężarówki Nikola Tre będą mogły korzystać ze stacji WattEV
Firma WattEV buduje publiczne stacje ładowania, aby obsługiwać floty komercyjnych pojazdów BEV. Pierwsza z czterech stacji ładowania w południowej Kalifornii zostanie otwarta w porcie Long Beach, posiadając dostęp do autostrad 710 i 110. Ciężarówki Nikola Tre będą mogły korzystać z punktów ładowania WattEV na co dzień.
Misja WattEV jest zgodna z wizją firmy Nikola w celu wsparcia przejścia na zeroemisyjność poprzez budowę punktów ładowania dla elektrycznych ciężarówek komercyjnych. Oczekujemy, że dostępność stacji ładowania WattEV odegra istotną rolę w branży i zapewni klientom zeroemisyjne rozwiązania. Przeprowadziliśmy test pilotażowy z elektrycznymi ciężarówkami Nikola przez ostatnie sześć miesięcy i jesteśmy bardzo zadowoleni z efektywności energetycznej ciężarówek oraz ciągłego wsparcia technicznego – powiedział Michael Lohscheller, prezes i dyrektor generalny Nikola Corporation.
Czytaj też: Francuska firma logistyczna stawia na elektryczne rowery cargo
Opłacalny program dla posiadaczy pojazdów elektrycznych
Prezes WattEV, Salim Youssefzadeh, twierdzi, że jego firma ma na celu znaczne skrócenie czasu ładowania. Obecnie standardem ładowania dla elektrycznych ciężarówek jest system Combined Charging System (CCS), podczas gdy szybsze systemy ładowania są w trakcie opracowywania. Według oczekiwań, Megawatt Charging System (MCS) stanie się światowym standardem dla szybkiego ładowania pojazdów komercyjnych średniej i dużej wielkości, skracając typowe sesje ładowania do mniej niż 30 minut.
Nikola Tre BEV kwalifikuje się do programu Hybrid and Zero-Emission Truck and Bus Voucher Incentive Project (HVIP), finansowanego przez California Air Resources Board (CARB). Dzięki temu nabywcy pojazdów mogą teraz kwalifikować się do dotacji o wartości 120 000 dolarów za każdy samochód ciężarowy. HVIP został uruchomiony przez CARB w 2009 roku i jest pierwszym takim programem w Stanach Zjednoczonych. Przewidywany zasięg Nikola Tre wynosi do 330 mil (531 km) na jednym ładowaniu, co ma być najdłuższym zasięgiem wśród obecnie kwalifikowanych przez HVIP ciągników siodłowych klasy 8.
Czytaj też: O energii atomowej na Forum Wizja Rozwoju
Znajdziesz nas w Google NewsDPD wykorzystuje elektryczne ciężarówki do transportu przez Alpy