CFL zmodernizuje terminal intermodalny Bettembourg-Dudelange
Projekt modernizacji terminalu rozpoczął się w 2021 r. i ma się zakończyć w 2024 r.

Luksemburska firma intermodalna CFL uzyskała od Komisji Europejskiej (KE) 2,3 miliona euro, by zmodernizować terminal Bettembourg-Dudelange. Całkowity koszt projektu to 7,7 mln euro.
Terminal Bettembourg-Dudelange czeka modernizacja
Pieniądze zostaną przekazane w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Modernizacja terminalu pozwoli na zwiększenie możliwości przeładunkowych dźwigów na platformie transportu kombinowanego o ponad 60 proc. Plan zakłada również przeprowadzenie analiz dotyczących wdrożenia sieci 5G w obiekcie oraz cyfryzacji i automatyzacji operacji terminalowych. Jak informuje portal RailFreight, projekt modernizacji terminalu rozpoczął się w 2021 r. i ma się zakończyć w 2024 r. W pozostałej części terminal Bettembourg-Dudelange zostanie zmodernizowany dzięki zewnętrznemu finansowaniu.
Modernizacja terminalu Bettembourg-Dudelange jest częścią projektu PULSE, uruchomionego wspólnie przez CFL i Europejską Agencję Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA). Inicjatywa ta składa się z pięciu projektów. Dwa z nich, czyli instalacja trzeciej suwnicy oraz wdrożenie Zdalnego Systemu Operacyjnego, zostały już zrealizowane. Celem pozostałych prac jest zwiększenie zdolności przeładunkowej, optymalizacja procesów terminalu pod kątem cyfryzacji oraz zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.
Czytaj też: METRANS rozbudowuje terminale wzdłuż korytarza Węgry-Serbia
Terminal intermodalny Bettembourg-Dudelange
Obecnie terminal Bettembourg-Dudelange ma maksymalną roczną zdolność przeładunkową 600 tysięcy TEU. Terminal posiada cztery połączone tory kolejowe o długości 700 metrów każdy oraz dwie platformy autostradowe o długości 700 metrów każda. Dzięki temu CFL może obsłużyć 12 pociągów dziennie na terminalu kombinowanym i 16 pociągów dziennie na autostradzie kolejowej. Jak informuje portal RailFreight, platforma jest również wyposażona w Lohr Railway System, który umożliwia poziomy przeładunek naczep nieobsługiwanych dźwigiem.
Terminal posiada połączenia z innymi hubami w całej Europie, w tym we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Belgii i Szwecji. Ponadto, dzięki połączeniu z Passau w Niemczech, terminal może być połączony koleją również z Turcją. Najważniejszym połączeniem z terminalu Dudelange-Bettembourg jest z pewnością Le Boulou, w południowej Francji, z 25 pociągami tygodniowo.
Czytaj też: Nowe reguły fiskalne UE zwiększą dług, ale i inwestycje!