METRANS rozbudowuje terminale wzdłuż korytarza Węgry-Serbia
Poprzez inwestycję w Adria Rail, METRANS obsługuje teraz swój pierwszy terminal w Serbii

METRANS zakończył proces przejęcia 51% udziałów w chorwackiej firmie kolejowej Adria Rail i buduje także dwa nowe terminale na południu Węgier i szuka nowych możliwości w południowo-wschodniej Europie. Adria Rail prowadzi terminal kolejowy w miejscowości Inđija, między Belgradem a Nowym Sadem.
METRANS inwestuje w terminale na Węgrzech i w Serbii
METRANS najwyraźniej zdaje sobie sprawę z rosnącego znaczenia linii kolejowej między Węgrami i Serbią jako bramy między Bałkanami i Turcją a Europą Środkową. W związku z tym strategiczne ruchy firmy w regionie odzwierciedlają możliwość zwiększenia ruchu w przyszłości, gdzie kolej będzie liderem.
Poprzez inwestycję w Adria Rail, METRANS obsługuje teraz swój pierwszy terminal w Serbii – powiedział przedstawiciel firmy.
Jak informuje portal RailFreight, firma METRANS pracuje nad budową dwóch nowych terminali na Węgrzech. Jeden z nich będzie zlokalizowany w Szeged, blisko granic z Rumunią i Serbią, a jego uruchomienie planowane jest na rok 2025. Drugi znajdzie się w Zalaegerszeg, w pobliżu granic Węgier z Austrią i Słowenią, a jego budowa rozpoczęła się już w 2021 roku. Terminal ten ma być gotowy w 2023 roku, a METRANS planuje na ten projekt wydać około 40 milionów euro. Dzięki tym dwóm nowym inwestycjom, firma METRANS będzie wkrótce dysponować trzema obiektami na Węgrzech, ponieważ jeden obiekt już działa w Budapeszcie.
Kraje Europy Południowo-Wschodniej przeżywają dynamiczny wzrost. Dlatego potrzebne są nowe rozwiązania logistyczne – dodał Peter Kiss, prezes METRANS.
Czytaj też: Metrans rozwija swoją sieć kolejową w Polsce i Turcji
Terminale na Węgrzech i Serbii mają ogromne znaczenie
Jednakże, METRANS nie jest jedyną firmą inwestującą w terminale w południowych Węgrzech i północnej Serbii. Jak dodaje RailFreight, inny nowy obiekt, Terminal Horgos, zostanie zbudowany na granicy serbsko-węgierskiej, aby ułatwić transport kolejowy między regionem bałkańskim a resztą Unii Europejskiej. Projektem kieruje Rihard Dobo, dyrektor firm przewozowych Dibex i Roadex Trans. Terminal Horgos będzie miał cztery tory o długości 740 metrów i będzie wyposażony w urządzenia umożliwiające obsługę naczep.
Terminale w Serbii i na Węgrzech mają kluczowe znaczenie dla handlu między Bałkanami i Turcją a Europą Środkową, a ich rozwój stanowi ważny krok w kierunku wzmocnienia infrastruktury transportowej w regionie. Inwestycje pozwolą na zwiększenie przepustowości i szybszy transport towarów między krajami regionu. Poprawa infrastruktury transportowej i rozwój terminali przyczynią się również do zwiększenia atrakcyjności regionu dla inwestorów i przedsiębiorców, co przysłuży się rozwojowi gospodarczemu Bałkanów i Europy Środkowej.
Czytaj też: Socjalizm nie działa! Sankcje, panika i brak paliwa – Węgry w poważnym kryzysie
Pociągiem do Jasionki? Szybka kolej połączy Rzeszów z lotniskiem
4 Komentarze