Spółka Polregio otworzyła w Skarżysku-Kamiennej nowe regionalne centrum utrzymania taboru, czyli nowoczesny zakład serwisowo-naprawczy taboru kolejowego. Dzięki inwestycji o wartości prawie 50 mln zł w ciągu jednego roku powstała 110-metrowa hala, która pomieści dwa kanały rewizyjne, dodatkowy tor naprawczy oraz zaplecze warsztatowe i socjalno-biurowe. W centrum pracować będzie ponad 100 osób.
Polregio otworzyła nowe centrum utrzymania taboru kolejowego
Polregio poinformowało, że w nowym centrum utrzymania taboru pracę znajdzie ponad 100 osób. Łączny koszt inwestycji w nowy zakład to prawie 50 milionów złotych.
Renesans kolei w Polsce to nie tylko modernizacja infrastruktury i zakupy nowych pojazdów kolejowych. Inwestujemy również w nowoczesne centra utrzymania taboru. Projekt zrealizowany w imponującym tempie na zamówienie spółki Polregio oznacza dla miasta Skarżysko-Kamienna i największego przewoźnika regionalnego nowy impuls do rozwoju. Wszystko to dzięki owocnej współpracy z władzami samorządowymi województwa – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Sam obiekt spełnia zaś wymagania ekologiczne i energooszczędne. Budynek posiada instalację OZE wraz z magazynem energii, a wentylację wyposażono w urządzenia do odzysku ciepła. Ostatnim etapem prac jest również budowa myjni z możliwością przejazdu pojazdami szynowymi, wraz ze stanowiskami mycia podwozia i wodowania taboru z instalacją do wtórnego wykorzystania wód przemysłowych i wód opadowych.
Nowoczesne Centrum Utrzymania Taboru #POLREGIO otwarte! Zakończona w ciągu roku inwestycja o łącznej wartości blisko 50 mln zł to obok przetargu na zakup do 200 nowych pociągów, jeden z elementów naszego wieloletniego planu inwestycyjnego 📈 pic.twitter.com/rkAFN7FHKF
— POLREGIO (@POLREGIO_PL) March 29, 2023
Czytaj też: Polregio idzie na zakupy. Kupi 200 nowych pociągów w trzy lata!
Historyczny moment dla Polregio
Oprócz rutynowych przeglądów pociągów poziomu utrzymania P1 i P2, nowy obiekt planuje przeprowadzić około 150 przeglądów poziomu utrzymania P3 i co najmniej 37 napraw rewizyjnych poziomu P4 do 2030 r. Polregio będzie obsługiwać w nowym zakładzie pociągi z województw świętokrzyskiego, małopolskiego i podkarpackiego, a także tabor innych operatorów.
To historyczny moment dla Polregio i kolei w Polsce. Blisko 140 lat temu to właśnie w Skarżysku-Kamiennej na trasę wyruszył pierwszy nowy parowóz w historii niepodległej Polski. Dzisiaj zapisujemy kolejną kartę w historii polskiej kolei. Do nowej hali na przeglądy trafi część z nawet 200 nowych EZT-ów, które otrzymamy w latach 2025-26. Konsekwentnie inwestujemy miliardy złotych w nowoczesną kolej regionalną – podkreślał Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.
Nowa inwestycja ✅ Oficjalnie oddajemy do użytku nowoczesne i ekologiczne Centrum Utrzymania Taboru w Skarżysku-Kamiennej. Punkt nie tylko zagwarantuje serwis pociągów z województw świętokrzyskiego, małopolskiego i podkarpackiego, ale również zapewni miejsca pracy dla 100 osób 👷 pic.twitter.com/YIi0hrvt5c
— POLREGIO (@POLREGIO_PL) March 29, 2023
Czytaj też: PKB per capita Polski nadal daleko w tyle za Niemcami
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz