PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
MorskiTransport

Żegluga coraz bardziej eko? Ekologiczny masowiec ochrzczony

Ekologiczny masowiec został zbudowany przez Qingdao Beihai Shipbuilding Heavy Industry

Tajwańska firma przewozowa U-Ming Marine zorganizowała ceremonię chrztu swojego czwartego ekologicznego masowca o nośności 210 000 DWT. Jak informuje portal Offshore Energy, ekologiczny masowiec został zbudowany przez Qingdao Beihai Shipbuilding Heavy Industry.

Ekologiczny masowiec ochrzczony przez U-Ming

Ceremonia odbyła się w stoczni Qingdao Beihai 24 marca. Nowy ekologiczny masowiec otrzymał nazwę Cape Mars. Długość masowca wynosi 299,92 metrów, szerokość 50 metrów, a ładowność 210 000 ton. Jak informuje portal Offshore Energy,, zbudowany z myślą o oszczędzaniu energii i ochronie środowiska, statek wyposażony jest w najnowocześniejsze silniki MAN B&W, przepływomierze, generatory wirów, niskooporową farbę przeciwporostową oraz cyfrowy system zarządzania bezpieczeństwem floty.

Ponadto główny silnik jest wyposażony w układ oczyszczania tlenku azotu (SCR), który spełnia wymagania Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) Tier III. Według firmy jej wskaźnik efektywności energetycznej (EEDI) jest o 30% niższy od wartości bazowej IMO, a bardzo niskie zużycie paliwa przekracza wymagania drugiego stopnia o 20%.

Czytaj też: UE planuje ograniczyć emisje dwutlenku węgla z żeglugi

Celem zerowa emisja dwutlenku węgla

Kilka lat temu firma podpisała dokument klimatyczny Regionalnej Organizacji Działań na rzecz Klimatu R20 , którego celem jest zrównoważona i wolna od zanieczyszczeń żegluga. Jak informuje Offshore Energy, U-Ming dołączył również do koalicji „Getting to Zero”, która jest zaangażowana w projektowanie i budowę  statków napędzanych paliwami o zerowej emisji dwutlenku węgla, aby osiągnąć cel zerowej emisji. Flota firmy składa się z 73 statków o łącznej ładowności 8,82 mln ton. Kilka dni temu firma powitała czwarty masowiec napędzany LNG, który zostanie wyczarterowany przez giganta górniczego Anglo-Eastern.

Według różnych szacunków, żegluga odpowiada za około 2-3% światowych emisji gazów cieplarnianych, głównie ze względu na wykorzystanie paliw kopalnych w silnikach spalinowych jednostek pływających. Jednak w niektórych regionach, takich jak w pobliżu dużych portów morskich, emisje związane z żeglugą mogą mieć poważny wpływ na jakość powietrza i zdrowie ludzi. Dlatego też rozwój bardziej ekologicznych technologii w żegludze jest ważnym krokiem w kierunku zmniejszenia wpływu tego sektora na środowisko.

Czytaj też: Chiny nową „bezpieczną przystanią” w obliczu napięć bankowych w USA i Europie

Dekarbonizacja branży morskiej. Kolejna firma stawia na wodór

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button