Tajwańska firma przewozowa U-Ming Marine zorganizowała ceremonię chrztu swojego czwartego ekologicznego masowca o nośności 210 000 DWT. Jak informuje portal Offshore Energy, ekologiczny masowiec został zbudowany przez Qingdao Beihai Shipbuilding Heavy Industry.
Ekologiczny masowiec ochrzczony przez U-Ming
Ceremonia odbyła się w stoczni Qingdao Beihai 24 marca. Nowy ekologiczny masowiec otrzymał nazwę Cape Mars. Długość masowca wynosi 299,92 metrów, szerokość 50 metrów, a ładowność 210 000 ton. Jak informuje portal Offshore Energy,, zbudowany z myślą o oszczędzaniu energii i ochronie środowiska, statek wyposażony jest w najnowocześniejsze silniki MAN B&W, przepływomierze, generatory wirów, niskooporową farbę przeciwporostową oraz cyfrowy system zarządzania bezpieczeństwem floty.
Ponadto główny silnik jest wyposażony w układ oczyszczania tlenku azotu (SCR), który spełnia wymagania Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) Tier III. Według firmy jej wskaźnik efektywności energetycznej (EEDI) jest o 30% niższy od wartości bazowej IMO, a bardzo niskie zużycie paliwa przekracza wymagania drugiego stopnia o 20%.
Delivery!🥳 “UBUNTU LOYALTY”, the 190K DWT dual fuel bulk carrier built by #SWS for U-MING was officially signed for delivery on March 22. The delivery calls an end to the project of four 190K DWT dual fuel bulk carriers cooperated by both parties. pic.twitter.com/a162mX8lHU
— CSSC_SWS (@CSSC_SWS) March 23, 2023
Czytaj też: UE planuje ograniczyć emisje dwutlenku węgla z żeglugi
Celem zerowa emisja dwutlenku węgla
Kilka lat temu firma podpisała dokument klimatyczny Regionalnej Organizacji Działań na rzecz Klimatu R20 , którego celem jest zrównoważona i wolna od zanieczyszczeń żegluga. Jak informuje Offshore Energy, U-Ming dołączył również do koalicji „Getting to Zero”, która jest zaangażowana w projektowanie i budowę statków napędzanych paliwami o zerowej emisji dwutlenku węgla, aby osiągnąć cel zerowej emisji. Flota firmy składa się z 73 statków o łącznej ładowności 8,82 mln ton. Kilka dni temu firma powitała czwarty masowiec napędzany LNG, który zostanie wyczarterowany przez giganta górniczego Anglo-Eastern.
Według różnych szacunków, żegluga odpowiada za około 2-3% światowych emisji gazów cieplarnianych, głównie ze względu na wykorzystanie paliw kopalnych w silnikach spalinowych jednostek pływających. Jednak w niektórych regionach, takich jak w pobliżu dużych portów morskich, emisje związane z żeglugą mogą mieć poważny wpływ na jakość powietrza i zdrowie ludzi. Dlatego też rozwój bardziej ekologicznych technologii w żegludze jest ważnym krokiem w kierunku zmniejszenia wpływu tego sektora na środowisko.
Czytaj też: Chiny nową „bezpieczną przystanią” w obliczu napięć bankowych w USA i Europie
Znajdziesz nas w Google NewsDekarbonizacja branży morskiej. Kolejna firma stawia na wodór
2 Komentarze