DrogowyTransport

Hamburg stawia na wodorowe Solarisy. Miasto kupuje 5 autobusów

Poza bezemisyjnością, autobusy charakteryzują się także wyjątkowo niskim poziomem hałasu

Miejski przewoźnik Hamburger Hochbahn zamówił nowe autobusy wodorowe Solaris Urbino 12. W drugim kwartale 2024 roku na ulice Hamburga wyjedzie 5 bezemisyjnych pojazdów.

Autobusy wodorowe Solaris w Hamburgu

Zgodnie z umową ramową, niemiecki operator Hamburger Hochbahn zamówił 5 autobusów wodorowych marki Solaris. Autobusy wodorowe Solaris Urbino 12 są napędzane wodorowym ogniwem paliwowym o mocy 70 kW. Jak wskazuje portal Automotive World, współpraca miasta z Solarisem w zakresie pojazdów opartych na technologii wodorowej sięga już  2014 roku. Wtedy też na ulice Hamburga wyjechał autobus Urbino electric 18 hydrogen.

Miasto przyszłości to przestrzeń przyjazna ludziom i środowisku. Wierzymy, że nowoczesny transport publiczny odgrywa kluczową rolę w zrównoważonym rozwoju miast i miasteczek. Jesteśmy dumni, że możemy wywierać realny wpływ w tym zakresie, dostarczając nasze zeroemisyjne autobusy – mówi Javier Irriarte, prezes Solaris Bus & Coach.

Czytaj też: Solaris podsumowuje 2022 rok oraz zapowiada wejście na amerykański rynek

Innowacyjne autobusy wodorowe

Poza bezemisyjnością, autobusy charakteryzują się także wyjątkowo niskim poziomem hałasu. Każdy zamówiony autobus będzie przewoził do 70 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Jak wskazuje portal Automotive World, przewoźnik zdecydował się na zamkniętą kabinę kierowcy i konwencjonalny układ drzwi 2-2-2.

Technologia ogniw paliwowych pozostaje dla Hochbahn ważną opcją strategiczną. Dzięki zamówionym pięciu pojazdom będziemy mogli po raz pierwszy wykorzystać w codziennej eksploatacji seryjnie produkowane autobusy wodorowe. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy współpracować przy tym projekcie z naszym wieloletnim partnerem Solarisem – mówi Henrik Falk, CEO Hamburger Hochbahn AG.

Wraz z autobusami elektrycznymi i trolejbusami, wodorowy Urbino 12 hydrogen stanowi kluczowy element bezemisyjnej oferty Solarisa We wrześniu zeszłego roku, poszerzając ofertę wodorową firmy, producent zaprezentował przegubową wersję swojego autobusu wodorowego Urbino 18.

Warto dodać, że jednym z polskich miast, które stawia na pojazdy wodorowe Soldaris, jest Lublin. Lubelski Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) i firma Solaris Bus & Coach podpisały umowę na zakup i dostawę autobusu Urbino 12 hydrogen. Po dostawie od Solaris, Lublin będzie drugim po Koninie miastem w Polsce, które ma autobus wodorowy w swojej flocie pojazdów miejskich.

Czytaj też: PKB per capita Polski nadal daleko w tyle za Niemcami

Łódź kupuje e-busy Solaris. Debiut Urbino 18 electric w mieście

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button