LotniczyTransport

Przewoźnik z Hongkongu zwiększa ładowność po otwarciu Chin

Cathay Pacific był jedną z najciężej dotkniętych linii lotniczych w czasie pandemii

Cathay Pacific znacznie zwiększy ładowność cargo. Linia chce podwoić liczbę lotów do Chin po złagodzeniu ograniczeń związanych z COVID-19. Cathay Pacific był jedną z najciężej dotkniętych linii lotniczych w czasie pandemii z powodu rygorystycznych chińskich ograniczeń.

Cathay Pacific zwiększa ładowność cargo po powrocie do Chin

Linie Cathay Pacific rozszerzyły rozkład lotów do Chin kontynentalnych po złagodzeniu ograniczeń pandemicznych. Od 14 stycznia przewoźnik będzie obsługiwał 61 lotów tygodniowo w obie strony pomiędzy Hongkongiem a 13 miastami Chin kontynentalnych – w tym Pekinem (PEK), Szanghajem (PVG) i Guangzhou (CAN) – w porównaniu do 27 lotów tygodniowo z Hongkongu do Chin kontynentalnych i 50 lotów tygodniowo z Chin kontynentalnych do Hongkongu. W rezultacie Cathay Pacific będzie oferował znacznie większą ładowność cargo.

Cathay Pacific z zadowoleniem przyjmuje decyzje rządu Specjalnego Regionu Administracyjnego Hongkongu w kwestii ułatwienia podróży bez kwarantanny między Hongkongiem a Chinami kontynentalnymi, a także zniesienia ograniczeń tranzytowych – przekazał przewoźnik.

Linia lotnicza od razu podjęła szybkie działania w celu zwiększenia liczby lotów do Chin. 8 stycznia, w dniu, w którym Chiny zniosły większość ograniczeń w podróżowaniu, przewoźnik zwiększył częstotliwość lotów między Hongkongiem a Pekinem do 10 lotów tygodniowo oraz między Hongkongiem a Szanghajem do 21 lotów tygodniowo. Linia wznowiła również pięć cotygodniowych lotów do Guangzhou, cztery cotygodniowe loty powrotne między Hongkongiem a Xiamen oraz sześć cotygodniowych lotów między Hongkongiem a Chengdu.

Czytaj też: Po 3 latach izolacji Chiny otwierają granice zrywając z polityką zero-covid

Zamknięcie Chin uderzyło w przychody cargo

Surowa chińska polityka „Zero-COVID”, która utrzymywała się przez prawie trzy lata, hamowała zdolność Cathay Pacific Cargo do odbicia się do poziomu sprzed pandemii. Co prawda linia lotnicza nadzorowała udany rozwój swojego europejskiego sektora cargo, ale ostatecznie prognozowała „stonowany” szczyt sezonu. Jak donosi Air Cargo News, tonaż linii lotniczych zmniejszył się o 11,1% – wraz ze spadkiem pojemności o 21,9% i spadkiem RFTK o 30,9% – w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2022 roku w porównaniu z rokiem poprzednim.

Jeśli chodzi o ładunki, globalne przeciwności gospodarcze i środki antypandemiczne na kontynencie azjatyckim nadal wpływają na przepływy handlowe i produkcję. Wraz ze wzrostem pojemności cargo rozszerzamy zasięg naszej sieci i zwiększamy wybór rozkładów lotów dla naszych klientów zajmujących się transportem lotniczym – stwierdził Ronald Lam, główny dyrektor ds. klientów i handlu w Cathay Pacific.

Cathay Pacific Cargo prowadzi obecnie rozmowy w sprawie wprowadzenia kolejnych frachtowców do swojej floty, choć wszelkie nowe dodatki pojawiłyby się najwcześniej w 2025 roku. Obecnie dział cargo operuje flotą 20 frachtowców Boeing 747. Najnowsze szacunki linii przewidują osiągnięcie 70% zdolności przewozowych sprzed epidemii do grudnia 2023 roku i pełny powrót do zdolności przewozowych w 2024 roku.

Czytaj też: Odejście od polityki zero-covid w Chinach kończy się fiaskiem! Gospodarka w tarapatach

Cathay Pacific rozważa kupno nowych samolotów cargo

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button